Epoxy en led verlichting..

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

#15
In antwoordt op de vraag om foto's zal ik ze maar plaatsen(MOET ik want me naam is al genoemd >:( :D)
Alex heeft in zijn schuur anderhalve muur in gebruik voor zijn salamanders(achterzijde en gedeelte zijmuur),de bedoeling nu is om alleen één wand te gaan gebruiken voor zijn bakken.
Om het geheel er buiten een goed zicht, ook nog zo economisch mogelijk te benutten wordt het geheel van glas.Dus ook de stelling(staanders)Deze "staanders" zullen bestaan uit 8mm dik glas,ook de onderste bakken.De bovenbakken worden 6 mm.
Wat het glaswerk betreft is daar een vakman mee bezig en de achterwanden en zijwanden zijn op dit moment Alex zijn werk(zoals blijkt uit dit topic)
En ik ? Ik doe niets,kom af en toe langs om flauwe opmerkingen te maken! :D

De schuur en de eerste bakken aan de zijkant,het oude gedeelte achter nog intakt;



Alles precies op maat;





Bij het snijden ontstaat veel rotzooi,het is daarom handig een stofzuiger bij de hand te hebben;



Na het snijden vormen in de achterwanden en zijwanden smelten;





Na ingesmeert te zijn;



Het geheel zal hier en daar nog wel veranderingen ondergaan in ideeën en uitvoer,maar daar is een hoop tijd voor.Het is nogal een grote o.a. tijdsinvestering waar wel enige maanden mee gemoeit zullen zijn.
Petro


Tylototriton Shanjing

DannyS

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Het is zonder die stelling aan de zijkant ineens een heel andere schuur geworden :)

Kenny

wow das een hele klus, esthetisch zal het wel een heel strak geheel zijn! Hoeveel plek wordt er voorzien onder elke bak voor aan de onderliggende bak te kunnen?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Geen...er komen schuifruiten met ventilatiegaten...

petro pees

#19
Zag dat mijn foto's weer verdwenen waren(stukje terug), heb ik nog teruggevonden en gezet.Het werk gaat ondertussen door in de Salamandershed.Er is al duidelijk te zien wat de bedoeling is.
Uit dezelfde hoek als in het begin genomen:

Iets dichterbij.
Tylototriton Shanjing

robkeulers

Petro, upload de foto's maar gewoon via het forum zelf, dat Tinypic werkt echt voor geen meter...

ziet er strak uit verder!

alibombali

#21
Weer even een update...

alibombali

#22
en...

Joey Immers

ziet er super strak uit ;D

maar 1 vraag hoe gaan de bakken dicht :p

groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

Aan de voorzijde komen schuifruitjes..

Rowan Willemsen

wat is er gebruikt voor de kleur?
ik heb destijds acrylverf gebruikt, vermengt met de laatste laag tegellijm, en daarna epoxy.
maar aangezien de tegellijm of grijs of wit is, had ikte maken met kleuren mengen, want ik had bruin, met wit word dit dus lichtbruin, en met grijs word het donkergrijs....

alibombali

Over de uitgeharde tegelijm 2x acrylverf, daarna 2x epoxy...(pieuw..wat een werk)

Coen Deurloo

Ziet er erg leuk en origineel uit Alex, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

andrizay

Het ziet er allemaal heel netjes uit ouwe ;)..Daar kan deze Suri nog veel van leren :)

alibombali

Thanxx..ik moet er ook bij zeggen dat die bakken (gemaakt van glimmende epoxy) zich niet laten fotograferen....kom binnenkort maar weer ff buurten....