Aanwinst: Taricha Granulosa

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Bij de afgelopen huiskamer bijeenkomst heb ik van Hugo een drietal larven van T. granulosa over mogen nemen.
Ze hadden de terugreis prima doorstaan en zitten nu vrolijk in een 'opkweekbakje' zich vol te stampen met artemia nauplii. Ze eten erg goed en zien er geweldig uit naar mijn mening.
Hieronder een aantal foto's van de ukkies.








StijnH

Ze zien er goed uit ;) veel succes met de opkweek!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Hugo

Wat een mooie scherpe foto´s!
Het is overduidelijk dat die bij jou prima op hun plek zijn met hun oranje buikjes,... ;D
Succes met de opkweek!


Kenny

Hoe gaat het er verder mee Danny? Ik voer ze met Daphnia en Enchytreën, de buikjes zijn goed dik en de grootsten gaan nu over de 3cm, de kleinsten 2cm.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ze zien er geweldig uit. Geen problemen of uitval, het gaat heerlijk. :)
Ik voer ze nu watervlooien en de zwarte muggelarven die er tussen zitten gaan ook wel naar binnen geloof ik.
Ik zal nog eens een paar foto's maken, want ze zijn flink gegroeid.

DannyS

Even een kleine update:

Vandaag zag ik dat een van de ukkies z'n staart in een knik omhoog heeft staan... is dit iets om me zorgen over te maken? Het gaat om ongeveer 1/3 van zijn staart.

Hugo

Hier even wat beeldmateriaal van mijn larven.
Ik ga ze aquatiel opkweken dit jaar, nadat ik heb gezien hoe goed Jef zijn dieren er uitzien, zonder uitval!

Exacte afmetingen heb ik nog niet gemeten, wel zijn de grootste larven al egaal van kleur aan het worden en de buikjes worden voorzichtig geel en de rug al wat bruiner.




Kenny

Citaat van: Kenny op juli 17, 2009, 09:39:12 AM
Hoe gaat het er verder mee Danny? Ik voer ze met Daphnia en Enchytreën, de buikjes zijn goed dik en de grootsten gaan nu over de 3cm, de kleinsten 2cm.

Update van de stand van zaken hier bij mij: Iets over 4cm de grote die aardig begint te verkleuren, de rest hangt tussen 3 en 3.5cm.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Mijn larven beginnen een donker ruggetje te krijgen.. en de eetlust is echt ongelofelijk. Gelukkig heb ik nog flink wat watervlooien in mijn kweek zitten.
Eentje is wat magertjes, maar dat zal wel weer recht trekken denk ik.

Ik moet nog een enchytreën kweek opzetten, dus het blijft helaas bij watervlooien. Er zitten ook zwarte muggenlarven in de bak, maar ik denk niet dat ze die eten.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Mooie pics, Hugo en Kenny. zien er goed uit. @Kenny, Die larf op die foto's heeft een flink buikje iig :D succes met de vedere opkweek.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Hugo

Hoi,

Eén van mijn larven staat op het punt te gaan morphen.
Hier is een foto waarop je kan zien hoe donker hij is geworden, de kieuwen kleiner zijn en de gele buik, nah ja, de gele buik niet echt!  :)




DannyS

#12
Mijn larven zijn nog een heel stuk kleiner  :o
Deze zijn een dag of 4 geleden gemaakt.. toen ze nog met z'n 3en waren :'(








Grotere versies op mijn Flickr

Rowan Willemsen

Citaat van: Stijn Huisman op augustus 06, 2009, 05:15:39 PM
Mooie pics, Hugo en Kenny. zien er goed uit. @Kenny, Die larf op die foto's heeft een flink buikje iig :D succes met de vedere opkweek.

die komt inderdaad volgens mij amper met zen poten bij de grond!

naeff002

Mooie foto's. Wat is dat voor een geel bakje. Zijn dat van die plantenkweek bakjes?
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus