Aanwinst: Taricha Granulosa

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Die bak heb ik met sinterklaas gekocht in de supermarkt.. er zaten 2 speculaaskoeken in :)

DannyS

#16
Volgens mij begint er 1 het morph-avontuur. De kieuwen zijn zeer klein en de bruine tint begint op te komen (hij heeft nu bruine puntjes). Echt goed bekijken kon ik hem nog niet, omdat hij flink aan het vervellen is.

Hoe kan je ze het beste houden na de morph?

Edit: en het het 'morphje' drijft ondersteboven in de bak........... (geen woorden om mijn frustratie te kunnen overbrengen)

DannyS

Vanochtend heb ik de 3e (en laatst overgebleven) larf betrapt op een steentje dat ik in de bak heb gelegt. De kieuwen zijn binnen 1 dag met zo'n 2/3 afgenomen.. het gaat dus heel hard. Ik sta daar echt van te kijken.
Ik vrees alleen dat ook deze nog wat klein is voor de morph, maar het is afwachten.

Zou het kunnen dat de vorige is verdroken?

petro pees

De kans dat de ander verdronken is,is inderdaad groot.
Een ieder met morphjes moet daar toch steeds weer rekening mee houden(hoewel het soortgebonden lijkt te zijn.)
Ook kruipen ze vlak na de transfomatie vaak langs de wanden omhoog,waardoor ontsnapping niet denkbeeldig is.(dus verblijf afdekken om dit te voorkomen.)
Petro
Citaat van: Danny Stammers op augustus 16, 2009, 09:19:41 AM
Vanochtend heb ik de 3e (en laatst overgebleven) larf betrapt op een steentje dat ik in de bak heb gelegt. De kieuwen zijn binnen 1 dag met zo'n 2/3 afgenomen.. het gaat dus heel hard. Ik sta daar echt van te kijken.
Ik vrees alleen dat ook deze nog wat klein is voor de morph, maar het is afwachten.

Zou het kunnen dat de vorige is verdroken?
Tylototriton Shanjing

Rowan Willemsen

Citaat van: petro pees op augustus 16, 2009, 09:48:49 AM
De kans dat de ander verdronken is,is inderdaad groot.
Een ieder met morphjes moet daar toch steeds weer rekening mee houden(hoewel het soortgebonden lijkt te zijn.)


bij mij zijn de larven van de P. Hongkongensis veel in het water te vinden heb daar nog geen problemen mee gehad dus wellicht ligt dat inderdaad aan de soort.

Erg jammer maar nogmaals je kunt er weinig aan veranderen.
Morphen zelf gaat inderdaad wel aardig snel binnen een dag is er veel verandering zichtbaar.
En of ie te klein is, geen idee ik heb echt een immens verschil tussen de larven van 2,5 t/m 3 cm Van de P. Hongkongensis en de C. Orientalis van 1,5 cm.
En beide soorten doen het erg goed dus ik heb geen problemen daarmee.

DannyS

Helaas is het Taricha-avontuur afgelopen. Ook de laatste morph is overleden. Ik had het water op ongeveer 0.5cm gezet, zodat hij met z'n pootjes op de grond kon zitten en zn kop boven water kon houden. Vanochtend zag ik hem ondersteboven drijven/liggen... Ik heb beide overleden dieren bekeken en ik zag dat ze in hun bek iets slijmachtigs hebben (wit van kleur). Is dit 'gewoon' ontbinding of iets anders?
Het leek wel alsof de bek verstopt zat.
Ik baal echt gigantisch dat het bij mij zó slecht is afgelopen..

Jef Janssens

hoi danny,
jammer voor je.
de kans dat je dieren verdronken zijn lijkt me erg klein,zo snel verleren ze het echt niet hoor.
je kan deze dieren best aquatiel opkweken na metamorfose. dit kun je best doen als volgt; een aquarium met een cm of 6 water en een steen die net boven het wateroppervlak uitsteekt,zo kan hun huid niet zo snel indrogen en blijven ze lekker aquatiel.je kan hierin best je larven al zetten zo moeten ze later niet meer op zoek gaan naar een landdeel.veel mensen kweken larven op in kleine bakjes en pas als de metamorfose nabij is worden de larven verzet naar een bak of aquarium met landdeel,dit brengt natuurlijk een hoop onnodige "stress" mee.het wit in hun bekjes lijkt me ontbinding,z'on klein salamandertje heeft natuurlijk niet veel nodig.
gr. jef

Kenny

Bij mij zijn 5 van de 6 dieren ondertussen gemorphed en heb ze buiten geplaatst in een grote "ton", de morphjes zijn inmiddels aquatiel en hoop dat ze goed zullen gaan groeien.





De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joey Immers

je gaat ze dus volledig aquatiel opkweken ??

bij mij zijn er nu 2 van de 4 gemorfd en nog steeds onderwater jef had vorig jaar ook een groot succes met het aquatiel opkweken dus ik gaat het ook op die manier proberen...

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Kenny

Ja volledig aquatiel, heb ze net even ververst en van de gelegenheid gebruikt gemaakt om enkele pics op land te schieten.





De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

wat een prachtige beestjes. Leuk dat er in onze hobby zo'n verscheidenheid is


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

#26
wat zijn het toch mooie beestjes  :o  :) knap werk kenny! zien er goed uit  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC

#27
Geweldig mooie salamanders zijn dit!  ::) Hoelang duurt het eer deze soort volgroeid is?

edit: Blijft deze soort ook zo giftig in gevangenschap, of halen ze hun gif uit bepaalde prooidieren uit de natuur?

Kenny

Vandaag de taricha nog eens gemeten, gaat richting 7cm.





De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Hugo

Die ziet er goed uit, Kenny!
Geweldig!

Ik ben ook zo blij dat jij een mooie camera hebt gekocht ;D, vooral vanwege de eerste foto (zonder meetlat)! Wat super!