Mieren in de buitenbak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel

Hallo mede forumleden,
Ik heb recent zwarte kleine mieren in mijn buitenbak.
Kan dit kwaad? of worden dezen ook als voedsel gezien?
Gr Roel

DannyS

Volgens mij zijn dit gewoon gratis snacks....geen idee of het kwaad kan.

Roel

Lijken mij wel zure snack's ben in ieder geval blij dat het geen rooie zijn.

DannyS

Als het rode waren dan was het problematischer geweest, denk ik.

alibombali

Hummm...zwart is ook niet prettig.... :-\ :-[ :'(

Roel

Alex,
Heb je een tip om er vanaf te komen?
Zal vrees ik niet makkelijk zijn.

alibombali

Heelaas niet, mieren hebben mij verscheidene jonge dieren gekost..(ik geloof geen volwassen dieren)

Jari B

Koningin en eitjes eruit halen, dan breiden de mieren toch niet uit en gaan ze allemaal dood.

Roel

Jari bedankt,
Ga morgen een poging wagen

petro pees

#9
Mieren zijn zeker als het nest al wat groter is beslist een gevaar voor je salamanders,ze verwerken een heel wat voedsel.Aangezien dat voor het grootste deel uit "vlees"bestaat is de reden waarom denk ik wel duidelijk.
Zorg dat je salamanders niet in het deel van de mieren kunnen komen en vice versa,strooi in het mierengedeelte vlak bij en het liefst op de openingen verkruimelde mottenballen.
Na 48 uur(nog beter na een drietal dagen)kun je de hele reutemeteut ruimen,dan zijn de mieren dood.
Zorg dat alles wat over is van de mottenballen en de grond er omheen verdwijnt,nieuwe grond er in en klaar.
Best een aardig klusje maar beter dan het alternatief!
Wat Jari zegt is een waarheid als een koe maar in dit geval geen goed idee,aangezien de mieren die achterblijven na het verdwijnen van hun koningin erg onaardig worden en dat kan je in dit geval beter voorkomen.
Petro
Tylototriton Shanjing

Roel

Petro,
bedankt voor de tip.
Ga een poging wagen.
Gr Roel

Robkeulers

Voor motteballen kun je altijd bij je schoonmoeder terecht, dat weet je toch he Roel ;D ;D ;D.

Heb je kleine juvenielen in je bak? anders kun je misschien met van die mierenlokdozen werken. Probleem lijkt me alleen bij mieren, dat zolang het biotoop interessant is ze blijven terugkomen. Als je je huis in de zomer nog niet eens mierenvrij hebt, hoe zou dat dan met een buitenbak moeten lukken?

Lastige opgave! Ik ben erg benieuwd hoe je het opgelost krijgt.

Roel

Rob,
Ik heb maar een paar van die balletjes nodig, niet m'n hele schoonmoeder.
Misschien kan ik wel vragen of ze ervoor wil gaan staan geheid zeker dat die mieren dan spontaan de kriebels gaan krijgen ;D.
Overigens ben ik er vandaag gaan halen ik merk wel of het lukken gaat.
Mogelijk ga ik ook nog wel aan de slag met de lokdoos.
Overigens in de bak zitten mijn nakweek dieren van vorig jaar.
Ze zien er allen goed uit op één na die blijft wat achter en had gisteren even last van die zwarte krengen.

Robkeulers

Waar kun je mottenballen krijgen dan?

Roel

Gewoon bij de betere drogist maar ik denk bij een goede supermarkt dat men ook wel kans maakt.