Mieren in de buitenbak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robkeulers

Ok... weer wat nieuws geleerd!

volgende vraag... wat moet je in godsnaam met mottenballen (buiten het voor de hand liggende antwoord mieren in je salamanderbak verjagen ;)  )
Hierna ga ik weer terug ontopic!

Roel

Denk tussen je kleren hangen om de motten larven eruit te houden.
Voor gebruik dan eerst wel goed wassen want ze stinken als de hel

Platoplato

In veel mottenballen zit dichloorbenzeen, een ademhalingsgif en een pittig goedje... Ik heb geen idee hoe gevaarlijk dit voor salamanders is en of het bijvoorbeeld via de huid ook opneembaar is.

Los van salamanders, ik heb vorig jaar mijn mierenprobleem 'verholpen' met een in water oplosbaar gif dat dus direct de grond inzakt tot in het nest. Maar kan natuurlijk niet inschatten in hoeverre dit in je water terecht kan komen. Voordeel is wel dat dit niet lang in de atmosfeer zit.

Mocht je het natuurlijk willen oplossen, door afrikaantjes, goudsbloemen, lavendel of bonenkruid te planten fleur je niet alleen je terrarium op ;-) maar mieren houden niet van deze planten... Maar goed, je moet van die kleurige pracht houden ;-)

Vriendelijke groet,

Sebastian

alibombali

of de duivel er mee speelt... ??? ??? ???
vandaag heb ik in een van mijn buitenterrariums ook een nest ontdekt..balen, heb er zo'n mieren lokdoosje in geplaatst...

Roel

Heb gisteren één dier eruit moeten halen. Of dit aan de mottebal ligt weet ik niet maar was erg verzwakt dus er was meer aan de hand.
Voor de zekerheid de bal maar verwijderd en er een lokdoos ingezet. Lijkt mij veiliger.
Hou jullie op de hoogte.

petro pees

#20
Citaat van: Roel op april 23, 2009, 10:37:47 PM
Heb gisteren één dier eruit moeten halen. Of dit aan de mottebal ligt weet ik niet maar was erg verzwakt dus er was meer aan de hand.
Voor de zekerheid de bal maar verwijderd en er een lokdoos ingezet. Lijkt mij veiliger.
Hou jullie op de hoogte.

Ik heb even mijn bijdrage in dit topic doorgelezen(mottenballen)
Ik heb gelukkig wel goed aangegeven dat mier en salamandergedeelte appart moest en
daarna behandelt moest worden.
Ik heb het goed beschreven,als het zo gebeurt is had je nu dus al mierenvrij moeten zijn.
Je schrijft over één mottenbal,dat is natuurlijk niet genoeg geweest.Bovendien is het wel
de bedoeliing dat ze verkruimeld worden.
Ik gebruik ze al jaren(meer als 10 jaar) voor het verwijderen van wespen,hommel en
mierennesten en het verjagen van mollen.Het is nog nooit gebeurt dat het niet lukte.
Petro
Tylototriton Shanjing

Roel

Inmiddels al sinds vrijdag geen mier meer gezien.
Allen nog bedankt voor de tips.