Eieren!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Ik heb vandaag eitjes gevonden in mijn Triturus dobrogicus bak :o, ik had het helemaal niet verwacht.
En gisteren avond begonnen ook mijn marmers met staartwapperen.

Harry

Super Jari
Je bent inderdaad de succusvolste houder van dit Jaar!!!!
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Vandaag ook bij mijn Triturus marmoratus eitjes gevonden.

Joey Immers

zozo !!!

Nice !!!! :D

hou ons op de hoogte ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

leuk, nu maar hopen dat er veel bevrucht zijn. Er zitten zowieso ook onbevruchte bij!!! Laat je daardoor niet ontmoedigen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

Netjes Jari! Ik hoop dat je er veel opgekweekt krijgt.

Wat harry aangeeft van die onbevruchte eieren komt door een genetische fout bij triturus-soorten. Daardoor komen niet alle eitjes tot ontwikkeling, zowel in gevangenschap als in het wild.

Jari B

Ik ben al tevreden al ik er 1 groot breng.

Robkeulers

Hey Jari... dat komt wel goed.. leg de lat maar wat hoger hoor, weet zeker dat dat gaat lukken...

Jari B

Hier is een filmpje van 1 van mijn marmer vrouwtjes wat een eitje legt (de video is niet van topkwaliteit).

Jari B

Harry heb jij al eitjes gevonden bij jou marmers?

Jari B

Vandaag weer ongeveer 25 eitjes gevonden bij mijn Triturus dobrogicus.
Het staat ongeveer op een totaal van 50 eitjes.
En vanmiddag weer gekeken bij mijn marmers en het vrouwtje was weer aan het leggen, dus daar heb ik nog geen eitjes uit gehaald.

Harry

nee jari bij mij leggen ze nog niet
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

stijnzeger

Hoi Jari,

ik heb ook marmers, maar ook bij mij leggen ze nog niet, sterker nog komen alleen 's-nachts uit hun schuilplaatsen en blijven op het land. Zou dit met temperatuur te maken hebben.??? Ik hou ze op een onverwarmde kamer??? Is het bij jouw gewoon warmer???? Ik zie de antwoorden wel, groeten Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Jari B

#13
Je moet ze een winterrust geven.
Je zorgt eerst dat ze goede reserves hebben, dan stop je ongeveer 1 week met voeren voordat je ze in bijvoorbeeld een schuur stop.
Je moet die ene week niet voeren omdat het anders tijdens de winterslaap kan rotten.
In die schuur laat je ze 6 weken, zorg dat de temperatuur niet lager wordt dan 4 graden.
En dan stop je ze in een aquarium.
En dan moet het wel lukken.
En voor meer tips kun je kijken op www.caudata.org en dan caudata culture, of kijk nog even op het topic:landdieren in de schuur zonder verwarming

Harry

Vandaag ineenkeer ook heel wat marmer-eitjes gevonden (ouderdieren zijn clermon-ferrant nakweekdieren van Do)

Ik heb 1 man en 3 vrouwtjes, dus dat zullen wel weer honderden eitjes worden.
Met de manier van Do zijn ze gemakkelijk op te kweken zonder al te veel werk. (methode in het donker in een bak met turf stukjes houtschors beukenblad enchytreeen en wormen en konijnenkorrels en behoorlijk vochtig)

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan