Eieren!!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry

Om te laten zien hoe mooi donkergroen de Clermont Ferrant vorm is hier een paar foto's van het mannetje nu 2 jaar oud (opgekweekt door Do)

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Hier nog 2 foto's Deze aparte mooie kleuren zie je alleen bij de dieren van deze locatie. Overigens hebben we nog 1 jaar oude dieren van deze vorm af te geven. Het zijn dezelfde dieren als die we in houten bij ons hadden en je kon zien dat je ze na 1 jaar alweer gemakkelijk aquatiel kunt maken. Bij meerdere mensen zitten de 1 jaar oude dieren nu al in het water en groeien goed.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

en de 2e (voor het maken van foto's is een aparte fotobak handig)

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Geweldige foto's van ongelofelijk mooie dieren!

Een klein fotobakje is ideaal, inderdaad.

stijnzeger

Ook ik heb mijn mermers via Harry en Pamela bij Do vandaan, zou deze foto eerst onder een andere topic plaatsen (hulp bij kweek Cynops Orientalis) maar dus toch maar hier, is het geen plaatje???
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Harry

prachtig. Eigenlijk zouden we allemaal alleen deze clermont Ferrant vorm moeten kweken.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

#36
Hier is mijn marmersalamander in actie.
Achter dat plastic potje zit het vrouwtje.
Of juist clermont Ferrant kruisen met die andere kleurvariant.
Ik heb 5 juvenielen van Alex en ik ban van plan om daar ook aan het eind van de zomer mee te kweken, ze zijn al 2 jaar oud.

Robkeulers

Citaat van: Harry Dresens op februari 01, 2009, 11:10:01 AM
prachtig. Eigenlijk zouden we allemaal alleen deze clermont Ferrant vorm moeten kweken.

Ik vind het ook mooie dieren, zeker. Het 2e gedeelte van deze post vind ik echter een regelrechte diskwalificatie van alle marmerhouders die niet de vorm uit Clermont-Ferrand houden.

Dat is net zoiets zeggen als: we gaan nu alleen nog Cynops pyrrhogaster sayasamae houden omdat dat de mooiste vorm is, onzin!
Alle vormen hebben hun charmes, en iedere vorm heeft iets moois, en ik wil dus ook eenieder vragen om wel de persoonlijke mening te geven over kleurvormen, maar opperen dat we alleen bepaalde vormen kweken omdat dat nou net 'de mooiste'  is, dat is niet fair voor anderen die een andere vorm kweken.


Citaat van: Jari B op februari 01, 2009, 12:22:24 PM
Of juist clermont Ferrant kruisen met die andere kleurvariant.

Kruisen van kleurvormen moeten we zoveel mogelijk voorkomen in mijn beleving, Alleen zuivere bloedlijnen blijven in de toekomst van belang, en met vreemde kruisingen kunnen we niks. Zo lang we de herkomst van bepaalde bloedlijnen weten, moeten we die gescheiden houden van de andere of gemixte lijnen.

Harry

#38

Van deze dieren weten we de exacte locatie. En dat is toch belangrijk als je wat wil onderzoeken. En deze dieren zijn in ieder geval zuiver. Er zijn namelijk nog al behoorlijk veel verschillen tussen de marmers uit frankrijk en marmers uit portugal. Als ik dieren heb met bekende locatie(en dat geldt voor alle soorten) geef ik er de voorkeur aan, boven dieren waarvan de locatie niet bekend is of onduidelijkheid over bestaat.

Het gaat me dus om meer om de combinatie bekende locatie en ook nog eens heel mooi






Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

Er is naar mjn weten ook niemand die je afraad om er vooral mee te kweken en de bloedlijn zuiver te houden ;), het ging hier meer om het advies om alleen nog maar Clermont Ferrand dieren te kweken.

StijnH

Mooie foto´s allemaal! :)

prachtige beesten :o
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

#41
Ik heb nog even een test met temperaturen gedaan

Bakje 1: met marmerlarven tussen 15 en 20 graden in de keuken
            Resultaat: alle larven na 4 dagen dood


Bakje 2: Larven in bak met verwarmingselement 22-23 graden
            Alle larven leven nog en groeien.

Natuurlijk heb ik 90% van de eieren en larven warm staan in een grote bak op een zonnege plek met een element erin, en ik heb zelfs heel veel watervlooien kunnen vangen vandaag. Op de stek lag nog ijs. Ik heb een gat erin gemaakt en de watervlooien eronderuit gedraaid. Dus wie watervlooien nodig heeft moet naar amersfoort komen!! Er zit zat en van goede kwaliteit.

Ik heb de test gedaan omdat er nogal wat kritiek is op de hoge temperaturen, dat zou niet natuurlijk zijn.
Maar we willen toch ook niet dat bij iedereen die eindelijk voor het eerst eieren hebben de larven doodgaan??

Er zijn op het moment 3 houders met marmereitjes en die wil ik dus waarschuwen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

jari hoe gaat het met je marmerlarven?

Bij mij vlijven ze nog steeds leggen en de larven doen het goed
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

#43
Ik heb nou een 15 tal larven die al wat groter zijn en van mijn dobro's 25 grote larven.
Maar ik heb nog zo'n 30 dobro eieren en 130 marmer eieren en ze zijn nog aan het leggen, ik had zondag allemaal eieren eruit gehaald en nou zitten er weer 25 in het aquarium.
En die marmer eieren heb ik in 1 aquarium en 6 grote 1 liter salade bakken.
En ik haal elke dag 2 keer het bovenste laagje van het water af.

Jari B

Ik heb vandaag mijn marmer man alweer in een aqua-terrarium gedaan want zijn kam is bijna helemaal weg en zijn zwemstaart was ook veel kleiner.
De vrouwtjes laat ik er nog even in zitten want die leggen nog veel eieren.
En ik heb vandaag een albino Triturus marmoratus larf gezien :o, en meteen in een apart bakje gezet.