Neurergus kaiserii wildvang

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

In tegenstelling tot eerdere berichten, wordt er toch weer dit jaar neurergus kaiserii uit het wild gevangen. Ik dacht dat hier een stop op was gezet, maar ze staan opnieuw op de lijst van het bioncenter, de plaats waar alle wildvang kaiserri van de afgelopen drie jaar vanaf komt.

helaas!!! zie:BION Terrariumcenter
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Wouter

Er staat cb bij maar dat zal wel niet... op z'n minst destructief.

Ik vraag me ook wel af wie al die gigliolii's vangt en verstuurt naar Duitsland etc??

alibombali

mijn bron had me verteld dat de laatste Kaiseri-vangers tegen de lamp waren gelopen....

Roy van Grunsven

Ik hoop het dat ze tegen de lamp lopen.

Maar zolang er Europeanen/Amerikanen zijn die bakken geld betalen voor die beesten is er altijd wel een iranier te vinden die ze kan verzamelen voor een paar euro.
Het echte probleem zit hier en niet in Iran.

do

Geen idee of het wildvang is maar er staan volwassen dieren te koop op marktplaats. Het gaat om een winkel in Rijswijk.

DannyS

Mocht iemand denken, goh leuk, die koop ik, NIET doen.
4Animals is niet bepaald een winkel die bekend staat dat ze goed voor de dieren zorgen. Laat ze de vlekken krijgen daar. Jammer voor de Kaiseri's, maar er zijn van die winkels waar je een kilometer omheen moet lopen.

Harry

Ze staan ook te koop in 't guppie in ede
ben benieuwd waar al die dieren vandaan komen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

ik kan me niet voorstellen dat iemand nk kaiseri op marktplaats zet.. Sluit me volledig aan bij Danny!

Harry

Heb eens even geinformeerd bij 4animals omdat ik de herkomst wilde weten. Zij hebben deze dieren niet. Een ontevreden klant zet om hun te pesten allemaal advertenties van dure dieren op marktplaats van dieren die ze niet hebben

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

dennis

Dat wij het probleem zijn is duidelijk .Ik ben het daarmee met Roy eens.Maar de handel blijft ook in stand door ons als kwekers word er met de kaiseries eindelijk gekweekt dan vragen ze ook bijna het bedrag wat een wildvang dier kost .
Als er over een jaar in Nederland gekweekt gaat worden wat ik echt hoop. Dan ben ik benieuwd wat ze voor de diertjes dan gaan rekenen .
Ik heb het idee dat er mensen zijn die dieren aanschaffen als een soort belegging [van als ik ermee gaat kweken dan ga ik erveel mee verdienen].Want als morgen de kaiseries bijwijze van 20 euro zouden kosten zijn ze voor veel mensen niet meer intressant.
Dan willen ze iets anders zeldzaam wat moeilijk tekrijgen is enof tekweken .
Maar niet alleen de kaiserie is de dupe van ons verzamelwoede ook andere diersoorten hebben dat probleem.En als laaste ik was wezen kijken bij 4 animals in Rijswijk en ik sluit me aan bij danny mening
ik moet daar nog geen bak krekels van hebben.vieze stinkzaak

stijnzeger

Is een Amerikaans bedrijf en kan best cb (captive breed) zijn!!
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Coen Deurloo

Citaat van: stijnzeger op maart 30, 2009, 04:52:16 PM
Is een Amerikaans bedrijf en kan best cb (captive breed) zijn!!

Ik kan echter met 99.9% zekerheid zeggen dat dit niet het geval is ;)

Coen Deurloo

Ah okee, ik dacht dat het gewoon een nieuwe levering was aan Bion. Laten we hopen dat dit inderdaad nakweek is, de site vermeld het wel duidelijk:

"Iranian Newts have almost disappeared from the wild. This is a beautiful newt that is available only rarely. Our specimens are captive breed so they have not been taken from their natural habitat."

Na zo'n statement zou het wel erg cru zijn om alsnog wildvang te verkopen ;) Wel opmerkelijk dat het volwassen dieren zijn.

Robkeulers

Citaat van: Rowan Willemsen op maart 30, 2009, 03:33:23 PM
These are very seasonable items and when they're gone we don't know when they are coming back in stock.

Waarom denk je dat het seasonable is? Wildvangseizoen!

Er is momenteel wel een import trouwens.... Het komt uit het oostblok, heb eens even rondgeneusd in wat voor mij bekende kanalen en ze worden weer gevangen.. Heb er soms een heidens genoegen aan om me als koper voor te doen, even checken hoe het er voor staat.. Dit kwam in mijn mailbox terecht.

DEAR ROB,

CURRENTLY WE CAN OFFER 130 ADULT NEURERGUS WITH GOOD SEX RATIO(MORE FEMALES) IN IDEAL CONDITION.
PRICE - EUR 35, 50+/EUR 30, 100 +/EUR 25. IN CASE CUSTOMER TAKES ALL 130 WE''LL SEND THEM LANDED IN AMSTERDAM(FREIGHT COST INCLUDED)
AS YOU CAN SEE PRICES ARE VERY COMPETATIVE. TERMS OF DELIVERY - 100% PREPAYMENT. REFERENCES FROM OUR CUSTOMERS FROM NETHERLANDS, ITALY, FRANCE, GERMANY, OTHER COUNTRIES AVAILABLE.
FREIGHT COST ******* FOR 50-130 NEURERGUS IS ABOUT EUR 150.


Word je toch niet vrolijk van.. Nakweek...

Robkeulers

Zo lang je niet koopt stimuleer je niks volgens mij, het gaat om de cash in het handje he!