Wie kweekt er met Neurergus?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Kweekt hier iemand met Neurergus soorten? Kent iemand een kweker? Ik zag er iets over in de nieuwsbrieven, maar ik weet niet hoe het nu staat.

kevin

Ik dacht dat Patrick dit van plan was maar weet ik niet zeker.

Maar zelf wil ik over een jaar ook Neurergus gaan houden.
En als dit goed gaat dan ga ik pas aan kweken denken ;)

Coen Deurloo

Het lijkt me beter om op nakweek te wachten. De dieren die nu aangeboden worden zijn onredelijk duur, meestal wildvang en ik heb vernomen dat die in gevangenschap vaak niet lang overleven.

kevin

Dat was ik ook van plan maar ga er over een jaar pas echt naar op zoek.
En ik hoop dat ze dan bij salamanderland nakweek hebben of iemand weet nog iemand die ze kweekt.

Erwin Bakker

Ik heb er vijf (strauchii) besteld bij salamanderland. Zou de site in de gaten houden als je strauchii wilt

jemull

Neurergus strauchii barani of Neurergus strauchii strauchii, of mischien beide ?
Vind zelf de Neurergus kaiseri een hele mooie soort.

Roy van Grunsven

Wildvang Neurergus is niet illegaal. Maar dit komt niet omdat ze niet bedreigd zijn. Alle soorten hebben een heel klein verspreidingsgebied ( http://www.livingunderworld.org/caudata/database/salamandridae/neurergus/index.shtml )waar ze erg achteruit zijn gegaan.
Het feit dat ze niet beschermd zijn komt doordat de landen waar ze voorkomen het beschermen van salamanders niet hoog op de agenda hebben staan (In Irak Iran en Kurdistan hebben ze andere dingen aan hun hoofd).

Ben daar bewust van dat als je wildvang Neuregus koopt.

kevin

Ja ik had ook bij hem over de Neuregus strauchi gevraagt alleen hij vertelde me dat ik gewoon de site in de gaten moet houden. Heb daarentegen wel gemeld dat ik interresse heb in. P. laoensis en P. deloustali.

Erwin Bakker

Ik heb Neurergus s. strauchii besteld en dat zijn nakweekdieren.

Coen Deurloo

Citaat van: Erwin Bakker op februari 20, 2007, 09:23:14 PM
Ik heb Neurergus s. strauchii besteld en dat zijn nakweekdieren.

Ik zie deze momenteel niet staan bij salamanderland, zijn ze uitverkocht?

kevin

Mij werd dat vertelt ja, vandaar dat ik de site gewoon in de gaten moet houden.

Wouter

Het erge is dat bv. de verspreiding van N. kaiseri een beschermd gebied omvat. Niemand alleen die daar echt iets om geeft. Zo ontstaan topics op caudata.org waar een Tjech de hemel in wordt geprezen omdat hij met de soort kweekt, terwijl het allemaal wildvang is...

Er is hier en daar in Duitsland perfect Neurergus strauchii (beide ondersoorten) nk. te krijgen, onder andere van het adres waar Patrick ze ook vandaan heeft.

Roy van Grunsven

#12
Gelukkig wordt er mee gekweekt inderdaad want het zijn schitterende salamanders en hopelijk wordt de controlle in de landen van herkomst beter de komende jaren.

Erwin Bakker

Hoe weet je dat die ´nakweek van die Tjech´ wildvang is?

PATMAN

Hoi,

Even voor de duidelijk:
ik ben al ruim een jaar in contact met deze Tjech.. Petr Curik is zijn naam, en zijn volwassen dieren zijn wildvang maar de jonge dieren die je op de foto's ziet ( caudata.org.) zijn nakweek van vorig jaar mei ongeveer en in januari hebben ze weer eieren gelegd.

Voor zover ik weet zijn z'n dieren kerngezond, en deze man weet wel waar hij mee bezig is.

Hij is de organisator van een grote beurs in Tjechië genaamd VIVA EXOTICA.

Neem anders even een kijkje op deze site: http://vivaex.b7.cz/homeAN.htm, hier staan ook wat foto's op van de beurs.

Mvg,
Patrick