Eitjes H. scutatum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Een verassing in de Hemidactylium scutatum bak vandaag:

[verwijderd door de beheerder]

®ob

nice! de eerste Nederlander die dat presteert neem ik aan?

petro pees

Gaaf die zijn tenminste te zien!  Als ik het goed heb ben je de eerste is het niet?
                                     SUCCES!
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Harry heeft ze ook al eens gehad, dus ik ben de eerste niet. Plus dat ik de dieren nog niet zo lang heb en het waarschijnlijk niet 'mijn' kweek is.

Nu komt het spannende gedeelte!

alibombali

netjes....dit word een bijzonder nederlands kweekjaar...

Jef Janssens


®ob

Citaat van: Alex Kenter op mei 26, 2008, 10:22:19 PM
netjes....dit word een bijzonder nederlands kweekjaar...

Heb jij ook al bijzondere soorten in kweek Alex? hoe gaat het bij jou, het is zo stil!

alibombali

Ik zit eigenlijk op mijn sjangjing's te wachten en ik hoop dit jaar eindelijk witte carnifex-nakweek te krijgen......verder heb ik nakweek van 5 soorten, wat de laatste weken wel erg veel tijd vergt

Coen Deurloo


Segers

Gaaf!! Hou ons op de hoogte!!

Grt

Kenny

Wat is jouw mening/ervaring i.v.m. moeilijkheidsgraad van deze soort? Veel info is er niet te vinden op het internet.  :-\
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Nog even...



ik heb het stuk hout met daarop de eitjes in een aparte bak gezet met ongeveer 3 cm water uit mijn watervlooien kweek, zo heb ik genoeg micro organismen voor de jonge H. scutatums. Ik heb ze zojuist besproeid en doe dit voor het slapen gaan nogmaals. Het nabootsen van een regenbui zou stimulerend kunnen werken voor het uitkomen van de eitjes...ik ben benieuwd!


petro pees

Coen,
laat voor de lol maar eens een eitje in het water rollen en kijk wat er gebeurt.
99.99 procent kans dat het gelijk of binnen 15 min.uit komt en met een beetje
geluk zie je het nog gebeuren ook!(het gebeurt nogal plots en bliksemsnel.)
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op juni 16, 2008, 07:17:53 PM
Coen,
laat voor de lol maar eens een eitje in het water rollen en kijk wat er gebeurt.
99.99 procent kans dat het gelijk of binnen 15 min.uit komt en met een beetje
geluk zie je het nog gebeuren ook!(het gebeurt nogal plots en bliksemsnel.)
Petro

Heb je hier ervaring mee Petro? Een aantal eitjes liggen al een paar dagen in het water, deze zijn echter nog niet uitgekomen.

petro pees



Heb je hier ervaring mee Petro? Een aantal eitjes liggen al een paar dagen in het water, deze zijn echter nog niet uitgekomen.
[/quote]

Hoi,
Zeker niet met dit soort zoals je ongetwijfeld wel zal begrijpen!
Ik heb het echter wel met de T.Shanjing eieren meegemaakt(vandaag trouwens weer)
Het is ook niet zo dat eieren die in het water liggen op deze wijze uitkomen,het zijn de
eieren die op het "droge"liggen.En dan het water in raken.
En het gebeurt natuurlijk alleen bij eieren die op uitkomen staan.
Een tweetal weken terug vond ik in het mos nog een balletje wat er uitzag als een opge-
droogt eitje,wat op het moment dat het het water raakte opensprong.
Het larfje wat er uit kwam was in een split second.verdwenen tussen de waterplantjes.
Het is eigenlijk van het begin af aan net zo wild (zo niet wilder) als zijn broertjes en zusjes
en op het ogenblik net zo groot.
Petro
Tylototriton Shanjing