wie is wat

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

harry pé

hallo leden.
heb hier 3 salamanders .
welke is nu man / vrouw.

Mvg

Niels D

Op deze foto kan je helaas geen geslachten bepalen. Daarvoor is het handig om wat foto's van de zijkant van de cloaca te plaatsen. Qua vorm zou ik zeggen dat de linker 2 vrouwen zijn en de rechter een man.

Kijk hier om het zelf te onderzoeken:

http://www.caudata.org/cc/articles/sexing.shtml
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

En als ik ze nou is op alle drie op een vel keukenpapier leg ,
en dan een foto maak,is dat ook mogelijk.
dat gevriemel met dat gut.

Mvg

Niels D

Dat kan zeker. Een wit bord werkt ook goed als deze licht bevochtigd is. Lukt het overigens met de link die ik heb geplaatst?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

Eerst morgen effe een schepnetje halen bij de dierenzaak.
anders wordt dat zo`n gevang (onrust).
Doe ze wel effe op een nat keukenvelletje.
en dan kunnen jullie wel zien ,wat ik heb.(toch ?!)

Mvg

harry pé

is dit al wat

harry pé

Deze zit veel alleen.

Mvg

harry pé

Ik hoop dat jullie het nu kunnen zien.
ik ben er mee aan het pielen (omdraaien) geweest .
maar noppes .dan zo.

Mvg

StevenZ

Het dier waarvan de onderkant te zien is lijkt me een man vanwege de grote cloaca. Op de laatste foto die je hebt geplaatst lijkt me het bovenste dier een vrouw vanwege het ronde lichaam. Meer goede foto's van de cloaca kunnen uitsluitsel geven.

Peter Vliem

Gezien de cloaca's zou ik zeggen dat je 1 man hebt en 2 vrouwen ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Ik vermoed ook dat je 2 vrouwen en 1 man hebt. Op de laatste foto zie je bovenaan een dame die mogelijk al wat eitjes draagt. Ik zie een hoop potentieel!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

hoi hoi .

harry hier ,
heb alleen wat op de foto staat in de aquarium.
zetten ze daar de eitjes op af.

harry pé

als het een beetje meezit gaat m,n zoon ze morgenavond effe (sexen).

Mvg

harry pé

foto 1

harry pé

foto 2