wie is wat

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

harry pé

foto 3

harry pé

foto 4

harry pé

hoop dat jullie ons kunnen helpen bij deze plaatjes.

Mvg

Niels D

De eerste cloaca lijkt erg veel op die van een man. Op de laatste overzichtsfoto is de grootste in ieder geval hoogstwaarschijnlijk een vrouw. De middelste is of een man, of een wat jongere vrouw. De bovenste is een man.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

oke ,
en waaraan kan ik zien dat het zover is,dat ze eitjes leggen.
En maakt het wat uit dat het familie van elkaar is.

Mvg

Roy van Grunsven

Voor ze eieren gaan leggen worden de vrouwtjes dik, dat is meestal duidelijk te zien.
Het is niet handig om met verwante dieren te kweken want dan kun je inteelt verschijnselen krijgen.

harry pé

dat snap ik allebij.
bij vogels die maken een nest ,hoe zit dat bij salamanders.
en het tweede ;krijg ik inteelt bij de salamanders.
en hoe los ik dit op .heb ze van Bennie uit Bussum

Niels D

Salamanders zijn veel minder gevoelig voor inteelt dan veel andere diersoorten. Dit komt omdat ze vaak voor langere tijd in geïsoleerde populaties moeten kunnen overleven. Ik zou me daar niet zo druk om maken, zeker niet bij C.orientalis. De kans dat de dieren uit een langdurig gekweekte bloedlijn komen is nihil.

De vrouwen gaan de eitjes in de planten leggen, door ze in blaadjes te plakken. C.orientalis vouwt er een blad deels omheen. Ze kunnen ze ook in mos leggen, of in wortels van bijvoorbeeld grotere drijfplanten (zoals mosselplantjes). Als alle factoren, zoals gezondheid en goede huisvesting, in orde zijn is de kans groot dat er eitjes zullen volgen. Niets is echter zeker in deze hobby.

Bekijk deze nog even:

http://www.huisdieren.nu/reptielen-en-amfibieen/soorten/salamanders/chinese-vuurbuiksalamander-hypselotriton-orientalis/
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

Citaat van: harry pé op februari 14, 2017, 07:13:45 PM
hoop dat jullie ons kunnen helpen bij deze plaatjes.

Mvg

God man wat baal ik.
er is er 1 toch ontsnapt ,en lag dood op de vloer.
denk het mannetje.

Mvg

Niels D

Ik denk dat dit heel veel salamanderhouders weleens is overkomen. Mij in ieder geval meerdere malen. Een man moet wel te regelen zijn. Als je kan wachten tot de volgende landdag neem ik er één mee.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

harry pé

jammer.
bewaard in de vriezer.

Mvg

harry pé

andere zijde.

Mvg