Vingers tellen

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cynopsguy

Tot nu toe lijkt de crisis bedwongen.  :D Om op de vraag van 'Orchidee' te antwoorden: natuurlijk heb ik voorheen nooit water uit de sloot gebruikt! Wel tot een tijdje geleden enkel kraanwater dat ik regelmatig deels ververste, dat lijkt inderdaad de boosdoener geweest te zijn. Want sinds ik er regenwater bijgedaan heb, eikenbladeren en een beetje product om de bacteriegroei te stimuleren en gestopt ben met water verversen is de toestand klaarblijkelijk gestabiliseerd. Vooralsnog geen symptomen meer van limb rot, de waterpest groeit goed en de diertjes lijken gezond en gelukkig.

Nu is er nog eentje waarbij een paar vingertjes moeten teruggroeien, maar ook dat lijkt in orde te komen. Als die schele platkoppen nou maar 's wat voorzichtiger zouden zijn bij het eten, want hoewel ik de muggenlarven goed verspreid, zitten ze vaak toch op een hoopje waarbij al eens per ongeluk stevig in een poot gebeten wordt. Dat krijg je als je ogen aan de zijkant staan...  ::)

Hopelijk kan ik nu weer een hele tijd zonder problemen van deze mooie hobby genieten. Bedankt iedereen en vooral Niels voor de nuttige tips!

P.S.: in een apart (warmwater)aquarium heb ik ook een paar dwergklauwkikkers (hymenochirus boettgeri) bij de vissen zitten. Gaat probleemloos en zijn ook heel grappige diertjes.  ;D

Niels D

Goed om te horen. Als waterpest goed groeit, dan is dat al een redelijke indicatie dat het er goed aan toe gaat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

cynopsguy

Update: alles gaat nog altijd goed, en bij het diertje waarvoor ik deze thread origineel begon (die plots 1 hand miste) beginnen de vingertjes nu eindelijk duidelijk terug te groeien, iedere dag zichtbaar meer.

Wie had kunnen denken dat de oplossing zo simpel zou zijn? Niels ja, maar ik dus niet. :-)

Niels D

Hahahaha. Blij dat het goed blijft gaan.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl