BBC One - Life In Cold Blood - 4 Februari

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Een nieuwe serie op BBC One met Sir David Attenborough, waarin als het goed is ook salamanders in voorkomen.

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2008/01_january/08/cold.shtml

en

http://en.wikipedia.org/wiki/Life_in_Cold_Blood

Programma:

CiteerA date for your diaries: we begin broadcasting in the UK on BBC One at 9pm, February 4th with a repeat on Sunday around 6pm - check local press for details.
Unfortunately we don't have dates for broadcasting outside the UK - please check locally.

The Cold Blooded Truth: Monday 4th Feb
Land Invaders (Amphibians): Monday 11th Feb
Dragons of the Dry (Lizards): Monday 18th Feb
Sophisticated Serpents (Snakes): Monday 25th Feb
Armoured Giants (Tortoises, Turtles and Crocodilians): Monday 3rd March
For more about Life in Cold Blood andto see exclusive clips visit
www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/lifeincoldblood (from 28th Jan)

Miles Barton, Series Producer

DannyS

#1
Volgens mij zag ik op de BBC site staan dat het de 28e al begon, of heb ik verkeerd gekeken?

Jammer dat ik digitenne heb, en dus geen BBC 1.. moet ik weer iemand vinden die het voor me wil opnemen elke keer..

edit: blijkbaar verkeerd gekeken.

Ik heb wel gezien dat de DVDs op 25 februari uitkomen. Het is een 2 DVD boxset. Kost zo'n 35-40 euro.
Er is ook een boek van te krijgen.

Coen Deurloo


DannyS

M'n tante gaat het voor me opnemen :D

Waarschijnlijk komen de afleveringen toch wel online beschikbaar op een niet zo legale manier, maar als backup is het geweldig. Helaas heeft m'n tante geen digitale TV en neemt ze op met de VCR, maar ik ben er alsnog heel blij mee.
(vergeet niet: downloaden is legaal in NL :))

Het spreekt voor zich natuurlijk dat een beetje fan de serie op Blu-ray gaat kopen.. (DVD is zonde, want het is in HD opgenomen)
Ik ga ook kijken voor het boek die bij de serie hoort.

Coen Deurloo

#4
Het hangt van de content af of iets downloaden legaal is of niet. "Downloaden is legaal" gaat dus niet op, een BBC documentaire die je normaal in de winkel koopt downloaden is dus wel illegaal.

DannyS

het gaat in ieder geval op voor het downloaden van muziek en films, wat je dus ook gewoon in de winkel kan kopen.
Hoe het exact in elkaar zit weet ik niet. Technisch gezien is Life in Cold Blood nog niet uit (28e pas geloof ik).

Degene die mij kan uitleggen wat wettelijk het verschil is tussen het opnemen van iets op TV, of het downloaden daarvan krijgt een koekje.

Coen Deurloo

Er is in Nederland inderdaad nog geen regelgeving voor het downloaden van films en muziek, het zonder toestemming verspreiden hiervan is wel illegaal.

Coen Deurloo


DannyS


fftzz

Ik heb net gekeken en het was echt de moeite waard.
Ik ben benieuwd naar de aflevering van volgende week, die gaat over amfibieƫn.
Bedankt Coen voor de tip

Groeten
Ronald

Coen Deurloo

Ik heb ook gekeken, en het opgenomen. Het was echt schitterend, wat een mooie beelden. Ik ben wat later begonnen met kijken, maar in deze aflevering zaten volgens mij nog geen salamanders, in de volgende aflevering wel.

Chris Schouten

Ik heb het niet goed gevolgd maar af en toe bekeken. Sommige stukken leek ik te herkennen uit andere afleveringen zoals die mini kameleon.

De volgende aflevering maar even beter bekijken. Natuurprogramma's met die David zijn altijd wel de moeite waard. Hij heeft een hele prettige manier van vertellen.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Coen Deurloo

Volgens mij was alles nieuw? Of hergebruiken ze bepaalde stukken?

Morgen om 22:00 begint de 2e episode, speciaal over amfibieƫn, dus hou de recorder klaar ;)

Kamil


Jari B

Kan iemand het opgenomen filmpje op deze site zetten want dat is interresant voor iedereen