BBC One - Life In Cold Blood - 4 Februari

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Citaat van: Jari B op februari 12, 2008, 06:42:08 AM
Kan iemand het opgenomen filmpje op deze site zetten want dat is interresant voor iedereen

@ Jari: Als mensen het echt oprecht zo interessant vinden kunnen ze binnenkort (24 feb) de DVD bestellen, iets wat zowieso de moeite waard is.

@Kamil; I have recorded it on VHS. I have a colleague that might be able to digitize it, but the DVD will be available in a little while.

Al met al vond ik het een geweldige uitzending, wat een mooie beelden weer! Aan salamanders kwam o.a. langs: Het paargedrag en het leggen van eitjes van de Mesotriton alpestris en Ambystoma opacum, Het gedrag van de Plethodon glutinosus in mijnschachten, het territoriale gedrag van de Andrias japonicus, en de uitschietende tong van de Hydromantes platycepahalus.

Ook waren er schitterende beelden van een wormsalamander moeder die haar kinderen voedde met haar eigen huidvervellingen. De aflevering werd verder opgevuld met een aantal van de meest schitterende en interessantste kikker- en paddensoorten op de planeet. De beelden waren erg indrukwekkend geschoten, en iets mooiers kan een amfibieliefhebber niet wensen naar mijn mening, dit is de absolute creme de la creme.

In het "Under the skin" gedeelte aan het eind, een soort 'making-of', gaf Sir David Attenborough aandacht aan het groeiende Chytride-schimmel probleem, en hoe het zich verspreid. De filmcrew had zelfs voor het laatst de natuurlijke habitat van de Atelopus zeteki gefilmd, waarna de dieren preventief weggevangen werden uit hun habitat, en ex situ in een gecontroleerde (schimmelvrije) omgeving geplaatst.

Coen Deurloo

#16
Laatste filmbeelden van de Atelopus zeteki in het wild (voorlopig):


Chris Schouten

Next week: Lizards

Ook erg leuk. Straks maar ff de dvd regelen voor nader onderzoek.
Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

#18
Aangezien het linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal illegaal is in NL, zal ik hier geen links plaatsen, <knip>

Coen Deurloo

#19
Citaat van: Danny Stammers (Damien) op februari 12, 2008, 12:44:41 PM
Aangezien het linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal illegaal is in NL, zal ik hier geen links plaatsen, <knip>.

Liever ook geen hints plaatsen, deze DVD verdient het om gekocht te worden. Dit soort producties kunnen alleen gemaakt worden als er (commerciele) interesse in is, en dit is niet te meten als iedereen maar vrolijk de DVD gaat downloaden.

Dus...legaal of niet, uit moreel standpunt liever geen hints plaatsen.

®ob



Deze link vond ik op een andere salamandersite en heeft direct betrekking op de BBC uitzendingen èn op onszelf als salamanderhouders.

Misschien interessant om eens te lezen..


Coen Deurloo

Citaat van: Rob Keulers op februari 12, 2008, 01:19:59 PM
Deze link vond ik op een andere salamandersite en heeft direct betrekking op de BBC uitzendingen èn op onszelf als salamanderhouders.

Misschien interessant om eens te lezen..

Interessant stukje! Als je meer over dat onderwerp wil weten kan ik je Strange Days On Planet Earth aanraden.