eitjes en larven opkweek van Steven (garfield188)

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

Citaat van: StijnH op juni 03, 2012, 04:58:55 PM
klein maar fijn  ;D

dat zei me meissie ook vannacht stijn haha!

erg mooie dieren die lissotritons!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

  ;D steven, hoeveel italicus heb je nu? En in wat voor bak heb je ze?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

StevenZ

bedankt voer de reacties   ;)

@kevinvdijk heb nu 6 italicus, 5 larfjes die bijna gaan morfen en een larfje die al gemorft is. begon met 8, 2 zijn er gestorven toen ze nog redelijk jong waren.

groeten Steven

StevenZ

mijn t. marmoratussen beginnen te morfen (zie foto), ze zitten soms op het land en soms in het water. wanneer moet ik ze van de aquatiele setup verplaatsen naar een landbak met schors?

groeten Steven

StevenZ

deze week zijn er in totaal 8 salamanders gemorft, 3 T. Marmoratus en 5 L. Italicus. de marmers zitten nu in een hemadoos met op de bodem keukenpapier en schors. De Italicussen zijn gehuisvest zoals Harry me heeft verteld. Foto 1 is van de eerste dag nadat de L. Italicus gemorft waren, nu zitten ze allemaal in het water. De laatste foto is van een T. Marmoratus, moet zeggen dat ze wel vrij klein gemorft zijn. komt het daardoor dat ze nog niet helemaal op kleur zijn? ook zou ik graag willen weten of het nodig is voedingssuplementen te gebruiken? zo ja, welke en waar verkrijgbaar?

groeten Steven

Niels D

Ik gebruik geen voedingssuplementen bij mijn salamanders. Door ze voornamelijk pieren te voeren vanuit eigen kweek en dit af te wisselen met tubifex, rode muggenlarven en zelfgekweekte gammarus krijgen ze voldoende voedingsstoffen binnen. De marmoratussen krijgen hier ook af en toe een wasmotlarf.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Oke, bedankt Niels. Ik voer ze op dit moment tubifex omdat ze nog redelijk klein zijn.
Weer wat foto's van m'n T. Marmoratus, voor en na metamorfose

Groeten Steven

Niels D

Dat gaat lekker rap! Bij mij zijn ze nog in de fase als die van jouw eerste foto en ze krijgen al wat kleine pieren. Er is echter niets mis met tubifex en rode muggenlarven, want ze doen het zo te zien erg goed.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Bedankt Niels.

In deze post weer wat foto's van de marmoratussen en de bak waarin ze op dit moment zitten.
Ik vind van de soorten die ik op dit moment heb de T. marmoratus toch wel het gaafst.

Groeten Steven

naeff002

lijkt het alleen maar zo of zijn ze echt heel klein gemorfd?
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

StevenZ

Ja ze zijn echt klein gemorfd, zo'n 4,5 cm. 5-6 cm is normaal dacht ik.
Op een gegeven moment toen ze nog larven waren, beten ze in elkaars kieuwen, en toen hebben 2 het niet gered, en de rest had beschadigde kieuwen, misschien dat ze daardoor eerder gemorfd zijn.
Ik heb ook nog een paar larven die later uit de eitjes zijn gekomen, die zijn 5cm zijn en moeten nog morfen.

groeten Steven

Harry

dat lijkt kanibalisme en betekent dat je in de larvale fase meer moet voeren.
Ik voer de eerste 3 maanden 2x per dag.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan