Doe het zelven...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Ondanks dat ik nog beneveld ben van een nachtje doorzakken verkleed als Dr. Spock heb ik vandaag de bak afgemaakt.

De bodem bestaat uit hydrokorrels met een lap zwarte stof (oud T-shirt) erover heen. In de hydrokorrels zit een luchtpomp die voor de circulatie zorgt. Ik heb hem aangesloten op een stekker dimmer.  

D.m.v. stenen heb ik het watergedeelte gecreëerd. Tevens heb ik de plantjes erin gestopt. Ik heb op het kleine landgedeelte een laag coco peat gelegd. Hierop heb ik bosgrond aangebracht.

Ik heb vervolgens het watergedeelte gevuld met aquariumwater en kraanwater met wat kroos, varenkroos en waterpest.

Ik heb de bak voorzien van springstaartjes, gammarus en slakken. Ook zullen er pissebedden ingaan. Dit alles om het afval zoveel mogelijk weg te werken. Met wat takken en bromelia's erbij is dit het voorlopige resultaat. De verlichting en het buisje van de luchtpomp werk ik later nog weg.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

hey Niels, dat ziet er al heel professioneel uit ;D
En welke diertjes mogen in deze villa komen wonen ;D
Ik zelf ben nog niet zover,
telkens plan ik om er mee verder te gaan, maar dan moet ik weer invallen van het werk >:(
Carnaval moet ik ook gewoon door werken, dus helaas geen extra vrij
Maar ik dan ook zoals jij een foto reportage ervan maken ;D

Niels D

De buidelkikkers (gastrotheca's) heb ik erin gegooid. Ze moeten nog wel wennen aan de achterwand, want ze klimmen nu nog enkel via het glas en negeren daarbij de takken en de wand zelf. Als je goed kijkt zie je ze linksonder in de bak zitten bij de onderste foto.

Ik ben wel erg tevreden over het resultaat. Ik had het buisje voor de luchtpomp in de wand zelf kunnen maken, maar ik was in eerste instantie voornemens een waterpomp te gebruiken. Als de wand nu ook nog eens begroeid raakt zou ik helemaal blij zijn. Over enkele maanden zal ik nog een foto plaatsen.

Als je zelf aan de slag gaat moet je zeker een verslag maken. Ik vind het altijd leuk om bouwverslagen van anderen te bekijken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Daar zal ik zeer zeker doen een foto reportage er van maken.
ben nu eigenlijk met 2 projecten bezig.
Het aqua-terrarium en een nieuwe axo-bak, maar deze wordt dan een bak hoe de axo's in hun natuurlijke habitat leven.
In principe zal het een hele sobere bak worden met weinig vegetatie, maar wel weer met veel schuilmogelijkheden.
Deze zullen dan voornamelijk bestaan uit wortel resten van bomen die aan de rand van het meer (kanaal) staan.
wat ik nu heb kunnen verzamelen aan materiaal komt er alleen om ondiepe plekken in het meer wat cabomba voor.
deze bak gaat dan meedoen aan de huiskamer keuring van de aquarium vereniging

MartinS

Die bak is heel netjes geworden Niels! Die beestjes zullen zich er vast en zeker snel thuis voelen.
Dit soort verslagen is altijd leuk om te volgen en nuttig om wat van te leren.
Iedereen doet het toch weer op zijn eigen manier en dat is leuk om te zien.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

ANDRÉ-ARTHUR

Petje af gozer..het is een mooie bak geworden :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Niels D

De kikkers hebben uitgevonden dat de takken en de wand iets handiger zijn om tegenaan te klimmen. Ik moet zeggen dat dit een leuk project was om te doen. Het is dat ik geen ruimte heb voor gifkikkers, want anders zou ik direct aan een grote bak beginnen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Hier een paar foto's van de bewonders.




Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Mooi Niels ;D ;D ;D
Die zullen zeer tevreden zijn met hun nieuwe woning.
Wordt dit soort groot?

Niels D

De vrouw is zo'n 8 centimeter lang en de mannen ietwat kleiner. Veel groter zullen ze niet worden denk ik.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Echt aparte dieren ;D
Ik neem aan dat het vrouwtje meer bruin is en de mannen meer groen.

Monique

Toch ook wel heel mooie diertjes en een geweldige bak. "Zet op de lijst":
hond
-kikkers
-landschildpad
-salamandra
- nog meer neurergus  :P
- verschillende paramesotriton soorten
-kameleon

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Niels D

Citaat van: bouffonne op februari 22, 2012, 08:50:30 PM
Echt aparte dieren ;D
Ik neem aan dat het vrouwtje meer bruin is en de mannen meer groen.

Nee, precies andersom, maar de kleur is zover ik weet nog niet geslachtsgebonden. Tevens veranderen ze om de zoveel tijd van kleur en patroon. Dit betreft bijvoorbeeld dezelfde man:

De achterste

en nu
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Prachtige buidelkikkers Niels, zijn echt gave dieren!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Ik ben met een nieuwe bak bezig, waarbij ik hetzelfde principe toe ga passen. Betreft een 40x40x40 ExoTerra terrarium. Sorry, maar het is wederom voor padden/kikkers. De volgende bak wordt voor salamanders, dat beloof ik.  ::) Tot nu toe:




Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl