Doe het zelven...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Als je goeie varenwortel (is vaak wat zachter en buigzamer) hebt, duurt het vaak idd minimaal 3 maanden voor je her en der groene puntjes ziet. Veelal duurt het nog wel langer. Er is nl. nog een varenwortel in de omloop, die is keihard (misschien behandeld met iets, zo lijkt het), en daar komt zowat niks uit.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik heb niet de keiharde variant gelukkig. Ik heb het nu ook op de nieuwe bak geplakt. Nu de elastopur uit laten harden. Ben nu al tevreden over het resultaat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Citaat van: joost.v.wijk op april 03, 2012, 06:43:28 PM
Als je goeie varenwortel (is vaak wat zachter en buigzamer) hebt, duurt het vaak idd minimaal 3 maanden voor je her en der groene puntjes ziet. Veelal duurt het nog wel langer. Er is nl. nog een varenwortel in de omloop, die is keihard (misschien behandeld met iets, zo lijkt het), en daar komt zowat niks uit.

Wat jij bedoeld Joost is de xaxim (boomvaren)
Die is inderdaad een stuk harder en doet het alleen goed in een tropisch terrarium waar hogere temperaturen en lucht vochtigheid heerst.

joost.v.wijk

Dat is idd wat ik bedoelde. Wat nu precies het verschil is weet ik niet, aangezien de gewone varenwortel ook van een boomvaren komt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Dat zou ik ook niet weten
Maar ik weet wel dat de xaxim de helft goedkoper is als de zachtere vorm varenwortel
Zowel in de vorm van substraat als vaste platen

Maxim M.

Handig om te weten voor ik varenwortel bestel.
Is er een manier om het verschil te weten bij bestelling? (prijs, merk, ...)

bouffonne

Voor de zachte varenwortel liggen de prijzen vrijwel gelijk.
Tot nu toe het ik het substraat altijd via een beurs gekocht, dat is dan wel weer goedkoper
Maar zou ik meer nodig hebben dan koop ik het bij Dutch Rana.
Hun doen zelf ook de bakken er mee en die mag je echt bekijken...stuk voor stuk zijn ze mooi en ook mooie begroeid

Niels D

Mij hadden ze op een beurs een extreem slechte C.cornuta verkocht. Mijn eigen schuld uiteraard, want ik had in mijn enthousiasme het dier niet goed bekeken. Toevallig zag ik ze kort daarop op de Tilburgse terrariumdagen en kreeg ik voor de prijs van de cornuta 40 liter varenwortelgranulaat mee. Ik kan dus nog wel even vooruit. Ik weet niet meer welke winkel/standhouder het was. Toch netjes om het zo op te lossen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Ik had het vorig jaar op de vivariumbeurs bij de standhouder "green nature"gekocht
Was ook een grote zak van 40 liter heb er toen 28 euro voor betaald
Stonden dit jaar ook weer op de beurs, maar heb er deze keer niets gekocht

Niels D

Hé, volgens mij was het "Green Nature" waar ik de zak vandaan haalde. Ik kan me herinneren dat deze een stand met Remy van Hobby-Zoo Anura had gedeeld.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Is het mogelijk mos en klimplanten te laten groeien tegen een wand uit geperste kurk?

MartinS

Citaat van: Nymphaea op april 05, 2012, 09:00:38 AM
Is het mogelijk mos en klimplanten te laten groeien tegen een wand uit geperste kurk?

Door hem goed te besproeien gaat een kurk achterwand vanzelf uitzetten (brokkelige structuur) waardoor je er klimplanten tegenaan kunt laten groeien.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Ik heb de achterwand wederom met Elastopur ingesmeerd, waarna ik er varenwortelgranulaat in heb gedrukt. Het is moeilijk om een duidelijke foto te maken van zo'n kleine bak, daar je totaal geen diepte ziet. De bodem ga ik overigens ook op dezelfde manier doen als de vorige bak.



Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

En wat komt in deze nieuwe bak???? ;D

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl