Tylototriton Verrucosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthijsxr

Hallo ik ben Matthijs en ik ben redelijk nieuw op dit forum.

ik heb twee Tylototriton Verrucosus volledig in het water met een klein land gedeelte. Ze doen het goed alleen één van de twee drijf en heeft een dikke buik wat kan dit zijn? Het is al eens eerder gebeurt maar dat was de volgende dag was het weer gewoon. Ook heeft de ene een kleinere kop? Er zitten er nog een paar appelslaken bij in en een koppeltje betta's  kan dat nog voor problemen zorgen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Dave O.

Betta, als in Betta Splendes?
C. orientalis
A. Mavortium

B. orientalis
A. callidryas
P. vitticeps

matthijsxr

ja zo kan je het ook noemen :)

Niels D

#3
De combinatie vis en salamander wordt altijd afgeraden wegens diverse redenen. Ook de combinatie appelslak en salamander is niet optimaal. Appelslakken hebben warmere temperaturen nodig dan salamanders. Appelslakken vervuilen daarbij behoorlijk. Ik zou zelf posthoorn- of poelslakken kiezen. Deze hebben daadwerkelijk nut en floreren in een goede salamander setup.

Voor het drijven, bekijken deze pagina: http://www.caudata.org/cc/articles/illness.shtml

Voor het gezamelijk houden: http://www.caudata.org/cc/articles/illness.shtml

Salamanders kunnen in een waterlichaam tot op een zekere hoogte vissen "chemisch" waarnemen. In het wild mijden ze visrijkwater. Vis bij salamanders houden levert stress op, daar de salamanders continue vis in hun nabijheid waarnemen. Stress is niet direct zichtbaar, maar heeft zijn invloed op de weerstand en eetlust. Het is net wat ingewikkelder dan hoe ik het nu schets, maar wat ik wil zeggen is dat vissen en salmanders op de lange termijn vragen om problemen is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Nog meer informatie, die ik vergeten was te vermelden:

http://www.caudata.org/cc/articles/fish.shtml

Zie het niet als een aanval. Ik wil enkel informatie verschaffen. Een forum is bedoeld om van elkaar te leren, niet om elkaar af te kraken. Het geschreven woord wordt echter vaak in een andere toon gelezen dan de  door de opsteller geïntendeerde toon.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

matthijsxr

bedankt voor de informatie de betta is er nu uit.
voor mijn gevoel heeft één een kleiner hoofd dan de andere kan dat wat zijn?

Niels D

Dat kan allerlei oorzaken hebben, waarvan een groot aantal geen reden voor paniek opleveren. Heb je een foto?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

matthijsxr

als ik weet hoe dit moet heb ik er wel één

Niels D

Foto's op dit forum plaatsen is nogal een opgave. Daar ik op wat meer fora actief ben heb ik een photobucket(.com) account gemaakt. Hier kun je jouw foto's op uploaden. Deze krijgen dan een zogenaamde URL-code. Als je deze code (als tekst) in je bericht plaatst, wordt automatisch de foto geplaatst in je account zichtbaar. Ik ben zelf een redelijke digibeet, maar het wees zichzelf redelijk uit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl


Niels D

Idd. Dit dier ziet er zo op de eerste oogopslag gezond uit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

matthijsxr

mooi nu de vissen er uit zijn zijn ze veel rustiger het grootste gedeelte van de dag zitten ze nu stil. beetje met hun kop uit het water steunend op planten en hout