Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



DAMP

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Zo,laat ik het eens over(voorzover ik kan bekijken)iets heel anders hebben.
Ik heb me enige tijd geleden een;nebelmachine mit trafo aangeschaft en van-
daag heb ik die in gebruik genomen.
Met enige goede raad ( :D ik had weer is niet goed nagedacht)van Coen is
dit een succes gebleken.
Maar nu de vraag:heeft iemand anders aleens iets dergelijks in gebruik gehad,
of nog in gebruik en wat zijn de ervaringen ermee?
En heeel belangrijk! Hoe is hij dan geplaatst cq geplaatst geweest?
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Zet dat ding niet direct in het water waar je shanjings ook in kunnne badderen he! die ultrasone trillingen zijn uiterst vervelend (zo niet schadelijk). Ik heb ook eens zo'n ding gehad jaren geleden, en heb toen zonder na te denken mijn hand net boven dat trilmembraam gehouden... Het deed echt enorm zeer! de trillingen trekken door tot in je botten joh!

Zorg dus voor een apart waterbakje waar de nevel uit komt dat neit te bereiken is voor je salamanders...

Coen Deurloo

Anders zoek je de stand op de beurs in Almere even op en koop je het bijbehorende grotje, dat heb ik ook gedaan...scheelt een hoop zorgen!

petro pees

#3
Citaat van: Rob Keulers op januari 14, 2008, 02:58:36 PM
Zet dat ding niet direct in het water waar je shanjings ook in kunnne badderen he! die ultrasone trillingen zijn uiterst vervelend (zo niet schadelijk). Ik heb ook eens zo'n ding gehad jaren geleden, en heb toen zonder na te denken mijn hand net boven dat trilmembraam gehouden... Het deed echt enorm zeer! de trillingen trekken door tot in je botten joh!

Zorg dus voor een apart waterbakje waar de nevel uit komt dat neit te bereiken is voor je salamanders...

He joh :D Ik heb het in een buitenbloempot gezet op zo'n 50 cm hoogte,zoek nog een manier lager waar de sally,s er niet bij komen,zal daarvoor inderdaad in Almere even rondneuzen.Wist trouwens niets van bijbehorende grotjes.
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op januari 14, 2008, 04:11:48 PM
Citaat van: Rob Keulers op januari 14, 2008, 02:58:36 PM
Zet dat ding niet direct in het water waar je shanjings ook in kunnne badderen he! die ultrasone trillingen zijn uiterst vervelend (zo niet schadelijk). Ik heb ook eens zo'n ding gehad jaren geleden, en heb toen zonder na te denken mijn hand net boven dat trilmembraam gehouden... Het deed echt enorm zeer! de trillingen trekken door tot in je botten joh!

Zorg dus voor een apart waterbakje waar de nevel uit komt dat neit te bereiken is voor je salamanders...

He joh :D Ik heb het in een buitenbloempot gezet op zo'n 50 cm hoogte,zoek nog een manier lager waar de sally,s er niet bij komen,zal daarvoor inderdaad in Almere even rondneuzen.Wist trouwens niets van bijbehorende grotjes.


Dan had je dit bericht niet goed gelezen Petro ;) (Onderste alinea, neem je niets kwalijk)

petro pees

Geachte meneer Deurloo,
Ik neem aan dat ik het u niet kwalijk moet nemen dat u refereert aan een bericht die ik nog moet weten,van meer als een maand geleden(3 dec. 2007).En dan nog wel van uw eigen!  :D


Nee Coen,
Maar nu zonder gekheid,wat moet ik me bij dat grotje voorstellen en hoe gaat dat dan in de praktijk?
En weet jij mischien nog welke stand het was?

Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op januari 14, 2008, 07:30:43 PM
Geachte meneer Deurloo,
Ik neem aan dat ik het u niet kwalijk moet nemen dat u refereert aan een bericht die ik nog moet weten,van meer als een maand geleden(3 dec. 2007).En dan nog wel van uw eigen!  :D


Nee Coen,
Maar nu zonder gekheid,wat moet ik me bij dat grotje voorstellen en hoe gaat dat dan in de praktijk?
En weet jij mischien nog welke stand het was?



Was natuurlijk niet serieus bedoeld ;)

Hebben wij wel dezelde vernevelaar? die van mij ziet eruit als een waxinelichtje. Die plaats ik in het grotje. Het grotje bestaat uit 2 delen, zodat het bovenste deel een soort 'deksel' is, en het onderste deel een soort potje waar je de vernevelaar in plaatst. Het is er helemaal voor gemaakt dus is er ook een uitsparing voor het snoer, en gaten in de steen zelf waaruit de nevel kan zweven.