Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Impuls aankopen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hallo allemaal,

Van het weekend heeft Eddie (mijn man) 4 Spaanse ribsalamanders gekocht. Inclusief aquarium en bijbehoren voor 45 euro.  De jongen (15jr) die ze gekocht had had ze in een impuls gekocht (3 weken geleden) en had geld nodig voor een andere hobby. Zijn ouders baalden en waren blij dat Eddie de de Salies inclusief aquarium kocht.  Kortom wij hebben uitbreiding in de dierentuin ;D. En als het zo doorgaat hebben we ook een uitbouw nodig wegens ruimte gebrek ::). Wat is dat virus aanstekelijk zeg als je eenmaal begint met Salamnders.

Groeten,

Saskia

Sergé Bogaerts

Dat zijn dus eigenlijk twee impulsaankopen, immers die van jullie was ook niet gepland  ;) Maar gelukkig zijn de salamanders nu dus in goede handen.

keliam

Hallo,

Ff een vraagje. Als ik op de caresheet van de spaanse ribsalamander kijk dan zijn wat betreft lichaamsbouw een beetje mollig. Die van ons zijn vrij "mager". Moeten ze een gezond buikje hebben?

Groeten,

Saskia

®ob

Ja!

veel voeren, dan komt dat wel goed... Regenwormen vinden ze prima voer

Coen Deurloo

Een gezond buikje is, wat het zelf al zegt, gezond. Dit komt bij normale en gevarieerde voeding vanzelf wel goed. Let er op dat je niet teveel 'vetmakend' voedsel voert zoals wasmotlarven. Regenwormen zijn belangrijk hoofdvoedsel.

keliam

dank voor de snelle reactie Coen en Rob.


Groet,

Saskia

kevin

#6
Mannen zijn ook al magerder dan vrouwen, misschien dat je ook veel mannen hebt.

Groetjes,

Kevin

Edit: Spelling mensen! hou het leesbaar

Pamela

Citaat van: Saskia en Eddie op januari 14, 2008, 06:01:59 AM
Hallo allemaal,

Van het weekend heeft Eddie (mijn man) 4 Spaanse ribsalamanders gekocht. Inclusief aquarium en bijbehoren voor 45 euro.  De jongen (15jr) die ze gekocht had had ze in een impuls gekocht (3 weken geleden) en had geld nodig voor een andere hobby. Zijn ouders baalden en waren blij dat Eddie de de Salies inclusief aquarium kocht.  Kortom wij hebben uitbreiding in de dierentuin ;D. En als het zo doorgaat hebben we ook een uitbouw nodig wegens ruimte gebrek ::). Wat is dat virus aanstekelijk zeg als je eenmaal begint met Salamnders.

Groeten,

Saskia

Tja, ook wij waren ooit aangestoken door het virus. Het wordt maar meer en jongt maar aan. En uit ervaring kan ik je vertellen dat het heel erg lastig is om er vanaf te komen ;). De schuur stond vol, de zolder, tussenverdieping, huiskamer, aanrecht, buiten, kortom: overal. Sinds een half jaar hebben wij de dieren nu enkel nog maar buiten in grote terraria en we hebben nog een antal tonnen. Ik moet zeggen dat ik nu pas weer geniet van de salamanders. En daar was het ooit toch om begonnen ;D