Inrichting klein aqua-terrarium.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik ben van plan om de voorbereidingen te treffen voor de komst van de sala's (Cynops ensicauda popei), maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet hebben.

Ik heb een kleine bak (40*25*27), dus kan niet zoveel in.
Ik wil ze in een aqua-terrarium houden, of kiezen ze dan op den duur voor het watergedeelte en negeren ze het land?

Waterplanten heb ik genoeg, die groeien als een gek bij mij, dus dat is het probleem niet. Ik weet echter niet wat voor plantjes etc. ik op het landgedeelte moet doen. Ik heb graag mos, omdat dat er leuk uitziet, maar of het handig is in zo'n kleine bak weet ik ook niet.
Ook van dingen zoals substraat heb ik geen kennis.

Ik zou dus graag willen weten wat ik precies moet hebben en het liefst ook waar ik het kan krijgen, want het is natuurlijk ook belangrijk dat alles wel te krijgen is in NL.

Ik heb ruim de tijd om alles te organiseren, omdat de bak waar ze inkomen nog bewoond wordt door kleine axolotls.

Roy van Grunsven

Cynops komt vrijwel niet op het land. Ze moeten er wel uit kunnen als ze willen maar dat hoeft maar een eilandje te zijn.
Er staat hier veel info http://www.caudata.org/cc/species/Cynops/C_ensicauda.shtml en met google kun je nog veel meer vinden.

Groet Roy