Marmer Salamander opgevangen uit het wild

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniske

Goedenavond,

Ik heb hier vorig jaar al een berichtje gepost over een salamander die ik opgevangen heb uit Spanje.

Ik werk op een boomkwekerij en er kwam een lading camelia's binnen en hij zat tussen de kluiten.

Hij zit nu een lange tijd in een klein terrarium met een grote waterbak waar hij nooit ingaat.
Ik voer hem kleine regenwormen, pissebedden en soms muggen en vliegen die ik pak met de vliegemepper

Hij eet alles vanaf de pincet en doet het prima.
Maar nu is het tijd om hem definitief een goed onderkomen te geven.
Mijn schildpad hobby kost al veel tijd en ruimte en dit past er toch niet goed bij.

Ik weet dat veel kwekers alleen salamanders uit dezelfde regio willen.
Nu is het zo dat ik weet waar hij vandaan komt.

Orense , de stad in Spanje een dorpje daaronder
De regio boven Portugal.
Daar is de kwekerij en daar komt de salamander vandaan.

Het is zonde als deze bloedlijn stopt in het terrarium waar hij nu in zit.

Dus als er iemand is die een kweekgroep Marmer Salamanders uit deze omgeving heeft , neem dan alsjeblieft contact op met mij.

Anders gaat hij naar een gemengde kweekgroep.


Groetjes Dennis van Opstal

StijnH

Ik denk dat het lastig word om iemand te vinden die een bloedlijn heeft van exact deze regio. Er zijn naar mijn weten maar een paar bloedlijnen verspreid onder de hobbyisten.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Niels D

Ik denk inderdaad niet dat deze lijn momenteel gehouden wordt. De meeste lijnen in de Nederlandse hobby komen uit locaties in Frankrijk.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl