stel me even voor (axolotl liefhebber)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthia

hallo,
ik heb me onlangs aangemeld dus wel zo netjes om me dan even voor te stellen hier. ik ben nog niet zo heel erg thuis in de salamanderwereld. heb in het verleden een setje cynops (ik dacht ensicauda of iets in die trant) gehad. gezien en gelijk gekocht bij een dierenwinkel. ze waren al sterk vermagerd toen ik ze kreeg, zaten daar alleen in water en klampten zich wat wanhopig vast aan die ene plant die ze hadden. helaas heb ik ze niet op kunnen lappen, en ik ben er ook niet trots op dat ik op die manier toch deze manier van omgaan met dieren heb ondersteund. maargoed, het is gebeurd en het was een leermomentje. ook heb ik al jaren (20.... ik kreeg ze voor mijn 6e verjaardag) 2 mannetjes roodwang sierschildpadden. ze wonen in een mooie binnenvijver in het kasje van mijn ouders. hier kan ik ze helaas niet de ruimte bieden die ze nodig hebben, maar ik vind het nog steeds heel leuk dat ze me toch herkennen als ik mijn ouder (en dus de schildpadden) bezoek. ze komen altijd gelijk naar het strandje (want meestal heb ik eten bij me... maar toch.. ego-strelend).

en nu ben ik hier omdat ik sinds een paar weken 2 axolotls heb. 1 leucistische met wat kleine stipjes op de kop, maar die vervagen langzaam dus ik denk eigenlijk dat die helemaal zullen verdwijnen. en 1 wildkleur, die momenteel intrek heeft genomen in een mok maar toch ineens heel hard kan als er een worm in zicht komt. ze zitten nu in een bak van 60x30 (ze zijn nog maar zo'n 6/7 cm) maar eerste kwartaal 2016 gaan we verhuizen en maken we een klein paradijsje voor ze.
we weten alleen nog niet precies hoe we dit in gaan richten, misschien maken we 2 bakken, misschien 1 hele grote. ik zou er op termijn iig nog graag een koperen axo bij willen, want die zijn zo mooi!!

goed, toch een lang verhaal geworden. ik ga heerlijk het forum lezen. fijn dat er toch een soort verzamelplek voor kenners is mocht ik ooit tegen problemen aanlopen!

Cynthia

StevenZ


Ron Duijn

Welkom Cynthia,
Mocht je ooit een koperen willen, ik heb regelmatig een legsel.
Ook nu heb ik er ongeveer 150 rondzwemmen hier ;)
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Cynthia

dank jullie wel!

wow 150 dat zijn er een hoop :o ik heb inmiddels wel fotoos op het forum ontdekt van het bijbehorende kweekkoppel (gok ik). prachtige dieren!

Niels D

Welkom op het forum. Vergeet ook het forum "Axolotl groep Nederland" niet te bezoeken, mocht je dit nog niet hebben ontdekt. Tevens staat er ook een hoop informatie op caudata.org. Naar mijn mening kan je nooit genoeg informatiebronnen hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl