Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



nieuw hier

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Caspers

Zojuist heb ik hier op het forum mijn eerste berichtje geplaatst dus het lijk me ook wel zo netje om me hier even voor te stellen ;D Ik ben Dennis, 25 jaar oud en militair van beroep. Toen ik een jaar of 10 was had ik al eens een terrarium met daarin 3 stuks lissotriton vulgaris (de kleine watersalamander), eigenlijk wist ik wel dat het niet mocht maar aangezien de wereld toen voor mij nog een stukje kleiner was en ik geen enkele dierenwinkel kon vinden die mij salamanders kon leveren ben ik toch deze diertjes gaan houden. Ik heb daar jarenlang plezier van gehad maar nu weet ik beter en wil ik deze hobby toch op een legale manier weer op gaan pakken. Op dit moment woon ik deels op kazernes waardoor het wel wat lastig wordt maar inlezen kan natuurlijk nooit kwaad  ;) De lissotriton soorten spreken mij het meeste aan, dus wieweet wanneer de hobby weer nieuw leven wordt ingeblazen. Groetjes Dennis

Roy van Grunsven

Welkom,
Er zijn een aantal Lissotriton die je wel gewoon mag houden en wat uiterlijk en gedrag aan kleine watersalamander doen denken. Deze zul je niet snel in dierenwinkels vinden maar salamanders in dierenwinkels zijn meestal zieke wildvangdieren dus dat is toch geen goed idee. HIer op het forum worden regelmatig dieren aangeboden, ook Lissotritons.

StevenZ

Welkom Dennis!

Hier op het forum worden zoals Roy zegt vaak Lissotritons aangeboden. Naast deze site staat op http://www.caudata.org/cc/index.shtml en bijbehorend forum veel informatie over salamanders en in enkele Facebookgroepen zoals Newts & Salamanders kun je veel foto's vinden.

Niels D

Welkom op het forum. We zijn maar een klein groepje liefhebbers als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de houders van slangen, hagedissen en gifkikkers, maar dat maakt het juist zo bijzonder. Dat houdt wel weer in dat je lastig aan dieren kan komen zonder het juiste netwerk. Dit forum is daar ideaal voor. Kijk ook zeker op de facebook groep "Newts and Salamanders".
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Dennis Caspers

Dankje Niels! Ik heb me ondertussen al aangemeld bij die facebook pagina, ook daar is inderdaad veel informatie te vinden  8)