Even voorstellen!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wiene

Dag allemaal,

Ik ben Wiene, 20 jaar. Ik ben beginnend salamanderhouder,  ik heb vroeger wel kleine watersalamanders in de vijver gehad en die uitvoerig geobserveerd. Ik heb al mijn hele leven verschillende soorten vogels, maar op een studentenkamer zijn die toch moeilijker te houden...

Daarom is de keuze gevallen op salamanders. Ik ben nu bezig met een terrarium waarin ik een Salamandra sp. wil gaan houden, uiteraard niet de S. salamandra. Ik kijk uit naar de tips die ik hier hoop te ontvangen!

0.0.6 Salamandra algira tingitana ´Beni Arouss´

StevenZ

Welkom Wiene!

Studeer zelf ook, en ga binnenkort op kamers. Houdt er rekening mee dat salamandra sp. over het algemeen slechter tegen hoge temperaturen schijnen te kunnen dan andere soorten. Daarnaast is het ook vrij moeilijk om aan salamandra sp te komen als beginnende salamanderhouder omdat er niet veel mee wordt gekweekt, de kwekers hun dieren graag naar ervaren hobbyisten zien gaan en er uberhaupt niet zo heel veel dieren van in de hobby zijn.

Niels D

Welkom Wiene. Leuk dat je interesse hebt in salamanders en dat je jezelf al hebt geïnformeerd m.b.t. de hobby. Het zal, zoals al gezegd is, een uitdaging worden om Salamandra sp te bemachtigen, maar laat je vooral niet tegenhouden. Aan de andere kant kan je misschien toch zoeken naar eventuele andere opties. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Ambystoma soorten, voor zover ik me met terrestriale dieren bezig hou. Daar zitten ook een paar hele leuke soorten bij. A.maculatum en A.m.mavortium vind ik persoonlijk erg mooi.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl