Tylototriton verrucosus eet niet door schimmel?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Felixx

Beste forumleden,

Onlangs zag ik dat er iets met mijn tylo aan de hand was, hij eet nu al 2 weken niet en hij hangt constant aan het oppervlakten op de planten, zodra ik hem in dieper water zet lijkt het of dat hij in paniek raakt en wil hij zo snel mogelijk weer tegen de oppervlakten zitten.
Hij zit nu al ruime tijd op 1 plekje en vandaag zag ik dat ik een wit puntje bij zijn nek zag.
Ik denk dat het een schimmel is. Wat is het beste om nu te doen?

Groetjes Felix

Felixx

Update:
Ik bekeek hem net nog even en merk dat hij zijn achterpoten niet meer gebruikt....
Toen ik nog eens goed keek naar het plekje bleek het een klein wondje te zijn weet iemand hier iets meer over?

MartinS

Kun je niet een foto van het dier plaatsen? Dan kunnen we er wat meer over zeggen misschien.
In basis behandel je schimmel met zout, echter komt schimmel vaak voor wanneer een dier zwakker wordt door een meer ernstig probleem.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Felixx

Hoi martin,

Ik zal morgen een foto maken, ik heb hem een paar uur in een zout bad gezet.
Nu heb ik hem apart staan in zoet water weer. Ik snap er niks van dat hij ook zijn achter poten niet meer kan gebruiken...

Niels D

Een wondje zou kunnen wijzen op een bacteriƫle infectie. Die zou ook weer een verlamming kunnen veroorzaken. Verlamming kan ook een gevolg zijn van een tekort aan bepaalde voedingsstoffen. Het fijne weet ik er uiteraard ook niet van, maar het warme weer vergt zijn tol van onze dieren en kleinigheden kunnen onder deze omstandigheden makkelijker uitgroeien tot serieuze complicaties.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl