T. verrucosus larven drijven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felixx

Ik heb nu ander halve week T. verrucosus larven, en een paar ervan beginnen te drijven...
Als ik ze goed bekijk zie ik luchtbelletjes in het buikje van de larf zitten, mijn vraag is hoe kan dit en waar komt het vandaan?
Ik heb een luchtpompje in het aquarium zitten voor ze, zou het daaraan kunnen liggen?

Graag spoedig reactie

Niels D

#1
Ik zou ze koeler zetten, desnoods in de koelkast. Kan een beginnend geval van "bloat" zijn. Kijk even onder deze term op: http://www.caudata.org/cc/articles/illness.shtml Een koude omgeving kan een positief effect hebben op een aantal ziektes/aandoeningen, waaronder bloat. Een larf kan overigens lucht van boven het wateroppervlak hebben ingeslikt. Dit lost zich vanzelf op, maar ik zou het zekere voor het onzeker nemen en ze proberen koeler te zetten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Felixx

Beste Niels,

Dankjewel voor de snelle reactie, de larven staan nu op een temperatuur van 20 graden is dat niet goed genoeg?
Het is gelukkig maar 1 larf die het heeft, dus die heb ik ook gelijk apart gezet met wat voedsel.
op wat voor temp moet ik de larven zetten?

Groetjes

Niels D

Als het maar één larf is, dan is de kans redelijk groot dat hij lucht heeft ingeslikt. Voor de zekerheid wel even apart zetten, maar 20 graden is voorlopig koel genoeg. Mocht hij echt gaan opzwellen dan zou je hem naar de koelkast kunnen verhuizen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl