Pseudotriton ruber schencki

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels D

Ik hou deze dieren nu voor het tweede jaar in een riparium met een landdeel en ik merk dat ze met warme dagen op het land zitten. Hier zijn wat modderige gedeeltes gecreëerd, waar ze zich ingraven. In de avond zitten ze echter weer vaak in het water. Mochten er nog meerdere houders zijn in Nederland, dan ben ik benieuwd wat voor gedrag deze met de warmere dagen vertonen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Ik trof een aangename verrassing aan vorige maand. M.b.v. platte op elkaar gestapelde stenen had ik nauwe ruimtes gecreëerd waarvan ik weet dat ze daar graag hun eieren in leggen en in één van deze ruimtes trof ik trossen met eitjes aan. Helaas bleek al snel dat ze niet bevrucht waren. Dat biedt echter wel hoop voor de toekomst.

Leuk was dat in het begin de vrouw het "nest" echt bewaakte. Toen ze dit niet meer deed vroeg ik me af waarom, totdat de eitjes begonnen te schimmelen en op de grond begonnen te vallen. De bak is in ieder geval uitnodigend om eieren in af te zetten, dus ik ga niets meer veranderen aan de inrichting. Foto's volgen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Patrick dk

C orientalis