Houten 7 juni 2015

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoyS

Beste forumleden.

Zondag 7 juni is er weer een beurs in Houten.

Zijn er nog forumleden die hier heen gaan. Is voor mij alweer 6 jaar geleden dat ik naar deze beurs ben geweest.

Gr.

Niels D

Ik niet. Dat scheelt weer een impulsaankoop.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

casdevente

Ik ga wel dit jaar. Voor het eerst. Iemand enig idee of hier veel salamanders te koop aangeboden zullen worden?

Niels D

Het aanbod is niet groot, maar er zijn er vaak wel te vinden. Soms zijn er leuke beesten te vinden als je het treft. Toch moet je qua salamanders er niet teveel van voorstellen, maar het kan de moeite waard zijn.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen nog dieren op beurzen kopen terwijl er zoveel nakweek aangeboden wordt. De kans op wildvang of zieke en gestreste dieren is groot. Tenzij het die enkele liefhebber is de ze verkoop, maar die kans is klein.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

ANDRÉ-ARTHUR

Ik ga sowieso :-) een paar boeken kopen en rondneuzen..volgens de weergoden word het die dag heel mooi weer .
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

RoyS

#6
Citaat van: MartinS op mei 31, 2015, 01:31:34 PM
Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen nog dieren op beurzen kopen terwijl er zoveel nakweek aangeboden wordt. De kans op wildvang of zieke en gestreste dieren is groot. Tenzij het die enkele liefhebber is de ze verkoop, maar die kans is klein.

Zelf ga ik dus weer eens, maar niet zo zeer voor de dieren (hoop wel wat salamanders te zien natuurlijk) maar moet een aantal bakjes, hout, luchtpompjes en andere zaken hebben,

Als er echt leuke dieren bij zitten dan gaat er wel wat mee natuurlijk, zou echter leuk zijn als er ook hobbykweekers een tafel / stand namen en hun nakweek aanboden.

RoyS

Overigens misschien wel handig voor de gene die gaan om hier gelijk te laten weten als ze iets te ruil/te koop hebben, nakweek etc.

Niels D

Zijn er nog leuke dieren gezien of mooie koopjes?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

RoyS

Citaat van: Niels D op juni 08, 2015, 09:29:00 AM
Zijn er nog leuke dieren gezien of mooie koopjes?

Niels, weinig salamanders zoals te verwachten, ik zag een aantal Spaanse ribben salamander (op de ene stand voor 5,- en op een andere stand a 17,- per stuk), verder een tafel met (zwarte met gele stippen, kom zo snel even niet op de naam) zag ook iemand met een hele box vol lopen/gekocht te hebben ?. Verder 1 tafel waar ook Axolotls verkocht werden.

Een enkele tijgersalamander gezien (jeetje wat zijn die prijzig tegenwoordig) 6 jaar gelden kocht ik er nog 2 voor 25,- nu voor 2 voor 100,-  ???

Zelf geen dieren gekocht wel een mooi boek en twee kleine aquarium bakjes.

Overigens het was erg klein dit keer, 1 hal eigenlijk.

Niels D

Die zwarte met gele stippen dat zijn Neurergus crocatus. Die man zie je vaak op Houten staan. Beweert dat het nakweek is en dat kan wel kloppen, maar dat weten anderen beter. De dieren zien er naar mijn mening goed uit in ieder geval. Vijftig Euro voor een tijgersalamander is tegenwoordig vrij normaal inderdaad. Op zich een stuk duurder dan eerst, maar nog steeds een mooie prijs voor dieren die zo oud kunnen worden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl