axolotl jongen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Salasander

Hallo
ik heb momenteel jongen zitten van de axolotls. Ik heb bruine en goude. Maar wat me opvalt is dat de goude vaak op hun rug liggen en dat er veel sterven.
Ik heb het water verwerst maar had vandaag toch weer 2 dode. En veel schieten er al niet meer over. In totaal heb ik ongeveer 20 goude en 10 bruine over.
Weet er iemand wat het probleem is.
Ze zijn van 1 december.
Ik probeer al maanden met de gouden te kweken omdat je er in Belgiƫ praktisch geen ziet maar nu ik er uiteindelijk toch heb lijken ze allemaal zwak en ziek.

Shnoeffy

Hoe oud zijn de ouders, misschien als het hun eerste legsel is dat het nog te vroeg was en ze daarom zwak zijn.
Misschien zijn de ouders verwanten en zijn ze daarom zwak.
Geef je ze wel goed te eten, en eten ze het ook op.
Misschien heeft het zo moeten zijn omdat ze genetisch niet helemaal in orde zijn.
Groetjes Katja.

Salasander

De ouders die verwant zijn. Dat zou misschien kunnen. Maar de vorige eigenaar zei dat ze veel eitjes legden en voor goede kweek zorgen. En het zijn alleen de gouden die het loodje leggen. Vandaag liggen er weer 5 raar en verschrompeld. En ondertussen zijn de bruine al in de meerderheid.
Ik snap het niet hoor. Ik heb ze nu op mijn kamer gezet waar het iets warmer is. Misschien dat ze nu beter groeien?
Ik geef ze gwn watervlooien en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Alleen dat ik eens had dat er veel grote watervlooien bijzaten en dat de axolotls der in stikten maar voor de rest heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Ik snap het niet. Ik hoop dat er nog enkele blijven leven want ik wil zo graag eens wat goude he.

keliam

Hoi sander,

Ik heb problemen gehad met jonge axo's en watervlooien. Het leek wel of ze de axo's aanvielen en het gevolg was toen 4 dode wildkleur axo's. (van de 10 eieren die voor de rest niet meer uitkwamen). Nu op dit moment heb ik eieren van gele axo's. Ik heb me voorgenomen dat als ze uit komen dat ik ze fijn gesneden ondooide rode muggenlarven ga voeren. Kan het aan jou watervlooien liggen?


Groeten,

Saskia

Salasander

Ik denk niet dat het aan de watervlooien ligt en aan het water ligt het volgens mij ook niet aangezien ik altijd hetzelfde water gebruik. Er zal wel iets genetisch fout zijn dan he.
Dus hopen op een ander legsel met gezondere jongen he.

hans

Ik kweek axo'sin verschillende kleuren. Met de opkweek van de Goldens heb ik ook problemen.
Ik denk dat ik maar hooguit 10 % van de eieren groot krijg.Inderdaad veel sterfte in het begin.
Dit terwijl de andere kleuren zeer gemakkelijk zijn op te kweken wil het bij deze minder.
De ouderdieren zijn verder groot genoeg en eten voldoende.

Salasander

ja had ik dat geweten op voorhand dat die gouden zo zwak waren had ik alles bijgehouden.