Salamanderregistratie (vraagje)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxim M.

Ik had net vanop de homepage doorgeklikt naar salamanderregistratie, links onder vereniging.
En zag van 2005 tot 2008 het aantal houders, soorten, etc.
Hoe zit dat met de laatste jaren?
Ben wel benieuwd naar die cijfers.

Ook is de salamanderregistratie inkijkbaar? Puur uit interesse wie wat allemaal houd?

Niels D

De resultaten zijn vooralsnog niet inkijkbaar. Het gros van de registratie is namelijk ten onder gegaan toen mijn laptop crashte en vervolgens zijn laatste adem uitblies. De eindresultaten zijn wel bewaard gebleven. Voor volgend jaar komt er mogelijk een ander systeem. Het eindresultaat is volgens mij op de facebookgroep gegooid, maar ik zal eens kijken of ik dat nog eens kan doen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Ah ik zit niet op facebook, wss daarom dat ik niets heb gezien  ::)

Niels D

Niet op facebook! Ik heb het ook jaren geschuwd, maar er wordt zoveel leuks aangeboden via de facebookgroepen en het is erg gemakkelijk om te netwerken voor de hobby. Zodoende heb ik toch toegegeven...
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StevenZ

Ik zit tegenwoordig inderdaad ook veel meer op Facebook dan op het forum, nadeel is wel dat de berichten vaak kort zijn en je niet zo makkelijk oude berichten kan teruglezen. Ook zijn de meeste berichten niet zo heel uitgebreid en bevatten slechts foto)s en korte beschrijvingen, er worden bijvoorbeeld niet kweekmethodes uitgebreid beschreven. Wel zijn op Facebook eigenlijk alle grote salamanderhouders en kwekers uit Europa snel bereikbaar wat hier op het forum minder is.

Zelf zou ik eigenlijk liever zien dat er meer op het forum wordt geplaatst, omdat dit makkelijk toegankelijker is voor mensen die erover denken om salamanders te gaan houden (Google geeft geen resultaten van Facebook pagina's) en deze mensen zou kunnen inspireren, maar zelf merk ik ook dat ik steeds minder op het forum zit omdat ik via Facebook veel meer mensen kan bereiken die ook veel met de hobby bezig zijn. Ook kunnen berichten op het forum mensen helpen die op zoek zijn naar informatie over de soort waarvan je berichten plaatst, wat minder kan op Facebook omdat de berichten daar vaak maar kort zijn en snel 'naar beneden zakken'.

Niels D

Ik probeer geregeld dit forum in de gaten te houden, maar dan doe ik enkel als ik achter de PC of laptop zit. Met de telefoon is facebook toch wat makkelijker. Een forum kent echter vele voordelen, zoals Steven al zegt. Ik vind het echter vaak teveel werk om foto's te plaatsen. Ik moet ze eerst op de pc zetten, daarna in photobucket invoeren om ze vervolgens op het forum te zetten. Het zal ongetwijfeld met de telefoon kunnen, maar ik ben een redelijke digibeet. Toch een kwestie "niet zeuren en gewoon doen", want dit forum is al een stuk rustiger dan voorheen en ergens knaagt dat toch wel.

We hebben al niet veel leden, want de salamanderhobby is veel kleinschaliger als dit vergelijkt met die van de slangen, gifkikkers en schildpadden. We vormen een soort niche binnen een niche. Ik blijf het vreemd vinden, omdat salamanders erg interessant zijn gezien hun levensloop en kleurenpracht. Aan de andere kant is het wel leuk om een exclusief clubje te hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Ik kom echt steeds minder op fora omdat ik alles via Facebook lees.
Je hoeft niet heel actief te zijn op Facebook om toch dingen te lezen. Ik zou gewoon een account aanmaken, desnoods onder een ander naam zoals Niels doet
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Het enige nadeel van een andere naam is dat men mij op evenementen zoals Gersfeld enkel kent onder mijn facebooknaam.....
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus