Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Watervlooien

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

StevenZ

De eerste salamandereieren zijn alweer gelegd dus ik ben alweer op zoek gegaan naar watervlooien. Heb dit jaar pas één stek ontdekt, het is echter ook nog vroeg in het jaar. Deze ligt alleen ver weg van waar ik woon. Hier dichter in de buurt is ook wel water, waar later in het jaar watervlooien in te vinden zijn.

Ik vroeg me af hoe andere salamanderhouders aan hun watervlooien komen in het vroege voorjaar?

Zitten deze nu nog heel diep in het water?, of zijn het er gewoon nog maar heel weinig en komt de populatiegroei later pas op gang?


Ron Duijn

Steven,
De watervlooien zitten ook wel dichter bij huis, je zult er alleen wat meer moeite voor moeten doen.
De stek waar ik ze vang daar hoef ik in de zomer maar 2 x mijn net door het water te halen en mijn emmer zit dan helemaal vol.
Nu zitten ze er ook, wel veel minder en vaak niet eens diep.
Ik struin die hele sloot af totdat ik een plekje heb gevonden waar er voldoende zitten.
Ik kweek nog steeds alles op met watervlooien.
Cynops orientalis
Cynops cyanurus
Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
Triturus marmoratus
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Lissotriton italicus
Ambystoma mavortium
Ambystoma mexicanum
Salamandra algira tingitana

StevenZ

Bedankt! Ga morgen maar weer eens kijken voor watervlooien, die italicus blijven lekker doorleggen trouwens, onvoorstelbaar voor zo'n kleine salamander.

Ik gebruik ook zo veel mogelijk watervlooien. Prima te bewaren en kost niks.