vuurbuikpad samen met groene anolis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

david868

vandaag een groene anolis gekocht met enkele spullen
hij zat samen met anderen reptielen maar geen soort genoten
zit nu samen met mij vuurbuikpaden in een terrarium van exo terra
onder de lamp 30 graden en een anderen uv lamp 5.0
onderin de bak 20 graden   :)

kreeg de vuurbuikpadden niet zo goed op de foto
zijn mooi groen met rood heb er 6

ik zoek nog een vrouw voor de groene anolis

enkele foto's

013

Wie heeft je deze combinatie geadviseerd? Deze soorten moet je nooit samen houden: het is een tropische en een 'koude' soort. Die kun je niet met elkaar combineren, ze leven beide in heel andere biotopen. Ik zou de bombina's in een apart aquarium huisvesten, anders gaat het gegarandeerd verkeerd.

Gerrit Krips

Het huidgif van de vuurbuikpadden is dodelijk voor de anolis.

Niels D

Buiten dat het geen goede combinatie is, zul je echt veel meer genieten van je bombina's als ze in een bak zet met veel meer water. Zet de bombina's gewoon in een aquarium bak met zo'n 10 cm water met een paar stenen die hierboven uitkomen in. Klein pompje en wat waterplanten zoals waterpest erin en je bent klaar. Als je twee geslachten heb krijg je hoogstwaarschijnlijk nog nakweek ook als je ze gewoon onverwarmd houdt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

david868

onderin de bak is het veel kouder en bovenin max 28-30
heb al eitjes van de vuurbuikpadjes  :)
de anolis gaat niet dood aan de huid van de padden d8 ik te weten
en hij gaat amper naar onder leeft meer in het midden en boven heb al enkele veranderingen aan de bak
gedaan meer planten onderin niet


heb nu ook een koppel ridderanolissen van gister maar deze zitten in een groten bak

MartinS

Combinatie als deze zijn op lange termijn nooit een goed idee. Hou dieren gescheiden en voorkom nare ervaringen.  Ik rij altijd 180 op de snelweg, gaat altijd goed totdat......
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Bombina's kunnen minder goede omstandigheden verdragen, maar dat kent zijn grens. Nakweek hebben zegt niets. Nu zijn de temperaturen misschien goed, maar in de zomer kan het helemaal anders zijn. De dieren blijven het misschien wel doen, maar zijn vervolgens minder bestand tegen toekomstige tegenslagen die eventueel zullen volgen.

Niemand kan je hier verplichten om het anders te doen. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat mensen foto's en berichten posten van setups die niet ideaal zijn, die ze vervolgens verdedigen als er opbouwende kritiek wordt gegeven. Velen veranderen vervolgens ook niets. Ik zeg eerlijk dat ik verhalen heb gehoord dat het goed bleef gaan, maar vaker heb ik meegemaakt dat er geen enkel bericht omtrendt de dieren volgt. Dit betekent veelal dat er toch iets mis is gegaan. Velen posten graag over hun succes, maar als het mis gaat wordt dat geheim gehouden.

Jij hebt de verantwoording over de dieren die je gekocht/gekregen hebt. Het is vervolgens aan jou of je ze bloot wil stellen aan een risico, of dat je jouw best doet om alle risico's zo klein mogelijk te houden. Adviezen die op fora gegeven worden zijn niet altijd gewenst, zeker niet als ze kritiek leveren op de huidige situatie. Ze komen echter over het algemeen van mensen die putten uit eigen ervaring, wetenschappelijke artikelen en de ervaring van mede-hobbyisten. Beschouw het dus niet als een persoonlijke belediging, want juist van deze mensen kun je leren om het je dieren zo goed mogelijk te laten hebben. Het welzijn van dieren staat boven de prestige, de trots en de persoon van alle mensen die ze houden. Uiteraard moet je dan ook niet blindelings afgaan op hetgeen wat één persoon beweert. Probeer hongerig te zijn naar informatie en naar tips. Zeg niet te gemakkelijk dat het allemaal wel goed zit met de verzorging. Ben ook niet bang om fouten te maken, want daar kunnen anderen weer van leren. Ik maak nog regelmatig fouten en daar profiteren anderen weer van.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

david868

Citaat van: Niels D op januari 10, 2015, 10:41:54 PM
Bombina's kunnen minder goede omstandigheden verdragen, maar dat kent zijn grens. Nakweek hebben zegt niets. Nu zijn de temperaturen misschien goed, maar in de zomer kan het helemaal anders zijn. De dieren blijven het misschien wel doen, maar zijn vervolgens minder bestand tegen toekomstige tegenslagen die eventueel zullen volgen.

Niemand kan je hier verplichten om het anders te doen. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat mensen foto's en berichten posten van setups die niet ideaal zijn, die ze vervolgens verdedigen als er opbouwende kritiek wordt gegeven. Velen veranderen vervolgens ook niets. Ik zeg eerlijk dat ik verhalen heb gehoord dat het goed bleef gaan, maar vaker heb ik meegemaakt dat er geen enkel bericht omtrendt de dieren volgt. Dit betekent veelal dat er toch iets mis is gegaan. Velen posten graag over hun succes, maar als het mis gaat wordt dat geheim gehouden.

Jij hebt de verantwoording over de dieren die je gekocht/gekregen hebt. Het is vervolgens aan jou of je ze bloot wil stellen aan een risico, of dat je jouw best doet om alle risico's zo klein mogelijk te houden. Adviezen die op fora gegeven worden zijn niet altijd gewenst, zeker niet als ze kritiek leveren op de huidige situatie. Ze komen echter over het algemeen van mensen die putten uit eigen ervaring, wetenschappelijke artikelen en de ervaring van mede-hobbyisten. Beschouw het dus niet als een persoonlijke belediging, want juist van deze mensen kun je leren om het je dieren zo goed mogelijk te laten hebben. Het welzijn van dieren staat boven de prestige, de trots en de persoon van alle mensen die ze houden. Uiteraard moet je dan ook niet blindelings afgaan op hetgeen wat één persoon beweert. Probeer hongerig te zijn naar informatie en naar tips. Zeg niet te gemakkelijk dat het allemaal wel goed zit met de verzorging. Ben ook niet bang om fouten te maken, want daar kunnen anderen weer van leren. Ik maak nog regelmatig fouten en daar profiteren anderen weer van.



ben het er mee eens was niet mijn bedoeling om (ruzie) te maken sorry
klopt wel wat jullie zeggen in de zomer kan het zijn dat ze te warm zitten maar dat zie ik dan nog wel
heb de grond eruit gedaan en water met stenen en pompje ziet er echt mooi uit nu kikkers doen het goed
hou het wel in de gaten ;) anders doe ik ze in een ander bak