temperatuur??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Apocalyptica139

Er is al veel besproken over de maximumtemperaturen die salamanders aankunnen, maar hoe zit dit nu met de minimumtemperaturen?? Wat kunnen cynopsen, pleurodelesen, eurycea's en ambystoma opacums aan qua minimumtemperaturen??

kevin

De minimum temperaturen die ik aanhoud voor de volgende soorten zijn.

Cynops: 7-10 graden. Durf zelf niet lager te gaan.
Pleurodeles: 3-5 graden.
Eurycea: Zou ik niet weten zou het op 10 graden houden.
Ambystoma opacum: Zou het laagst aankunnen als je een hele dikke laag grond heb waar ze ver in weg kunnen kruipen.

fftzz

Hoi Miriam,

Op de site van Livingunderworld haal ik altijd veel informatie.
BV. Voor de Cynops zie deze link: http://www.livingunderworld.org/caudata/database/salamandridae/cynops/
daar in staat: de verschillende soorten, waar ze vandaan komen en ook hoe je de Cynops het beste kunt verzorgen ( Housing & Captive Care), hier in staan ook de temperaturen waar je de salamanders het beste kunt houden in de zomer en winter.
De temperaturen staan in Fahrenheit, maar die zijn makkelijk om te rekenen naar Celsius met Google, in de zoek box tik:  73 Fahrenheit= ?Celsius en dan krijg je 73 degrees Fahrenheit = 22.7777778 degrees Celsius dit is de laagste zomer temperatuur voor de Orientalis.
Dit kan je ook opzoeken voor andere salamander soorten, en vergeet de care sheets niet op deze site.

Groeten
Ronald

Coen Deurloo

Laten we ook Henks' Urodela Info Centre niet vergeten met daarop een pagina "Het belang van een correcte temperatuur(curve)  in de salamanderhobby."

Apocalyptica139

Dank voor de links, maar daar wordt ik niet wijzer van betreffende de soorten die ik heb. Dank je kevin voor je snelle antwoord. Alleen van die eurycea's weet ik niet zeker of ze zo warm moeten 
Zijn er hier geen mensen die hun salamanders buitenshuis hebben in schuren en wat voor temperaturen zijn daar en welke soorten?

Erwin Bakker

Ik heb met Eurycea guttolineata gekweekt en daarbij is de temperatuur niet veel onder de 10 graden gedaald in de winter. Ze zitten bij mij binnen, onverwarmd. Ik denk dus dat het ook voor Eurycea bislineata niet nodig is om onder de 10 graden te gaan. Paris van het caudata.org forum kweekt met E.b. , je zou het Paris kunnen vragen.

Henk Wallays

Miriam, ik hou een pak dieren in een geisoleerd tuinhuis . Hierin steken bvb. al mijn Hynobius, Pseudotriton & Ambystoma

Jef Janssens

ik heb op dit moment nog larven en juveniele cynops cyanurus yunnanensis in een onverwarmde schuur zitten,de watertemperatuur is op dit moment 3°C. voedsel word nog weinig aangenomen bij de juvenielen maar de larven nemen het nog steeds mondjesmaat aan.de dieren zien er nog steeds goed uit en zijn nog allemaal aquatiel.