Deksel op aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

do

Ik ben op dit ogenblik bezig om kweekbakjes klaar te maken. Het is de bedoeling dat mijn salamanders er eieren in gaan afzetten(hoop ik).
Vorig jaar heb ik de aquariums gewoon met wat plankje afgesloten, maar ik wil het nu beter doen.
Hoe sluiten jullie aquariums aan de bovenkant af? Hebben julie goede tips?

chrisvo

#1
Ik heb een stuk lexaan laten zagen op de binnenafmetingen van mijn bak, en daar weer een gleuf in laten zagen zodat voeren en licht onderhoud mogelijk blijft zonder de deksel te lichten.

Coen Deurloo

4 houten plankjes met horregaas? Ik gebruik voor larven bovendien altijd curverboxen, in het deksel snij ik er een vierkant uit en lijm daar horregaas op met een lijmpistool. (copyright harry en pamela ;))

kevin

Ik sluit mijn aqua`s van bovenaf dicht. Door een aantal die normale deksels al hebben. En waar dan gaten zitten dit dicht te maken. Met horregaas of iets anders zolang het gat maar dicht is.

Ik heb ook aqua`s waar ik gewoon een glasplaat opleg met een dun gleufje waar nieuw lucht doorheen kan maar de salamanders er weer niet uit.

En ik gebruik ook broedstoven zitten boven gewoonglasplaten. Bij de grote zit een gat die ik dichtgemaakt heb door de snoeren erlangs te laten lopen. Bij de kleine zit een grote sleuf en achter een gat. Hier heb ik een strip langs gelegd en een keukenpapier geplaatst op het achterste gat.

Ze doen het allemaal goed en ook nooit een ontsnapping gehad.