diepgevroren blokjes watervlooien voor larven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fftzz

Ik heb nu een week ribbensalamander larven, ik heb geprobeerd levende watervlooien te krijgen maar dit is niet gelukt, wel heb ik diepgevroren blokjes watervlooien gevonden.
Zo op het eerste oog doen de larfjes het goed op diepvries maaltijden  :).
Heeft iemand ervaring hier mee?

Groeten
Ronald

Coen Deurloo

Als het goed is reageren larven niet op dood voedsel? Hoe oud zijn je larven?

kevin

Ik heb veel succes met uit het water geschepte vlooien.
En als ze iets groter zijn 1 CM voer ik tubifex erbij.
Bij 4 CM begin ik ze stukjes wormen te geven. ;)

fftzz

Citaat van: Coen Deurloo op december 13, 2007, 12:35:07 PM
Als het goed is reageren larven niet op dood voedsel? Hoe oud zijn je larven?

Een week, mischien 9 dagen.

fftzz

Citaat van: Kevin Immers op december 13, 2007, 12:37:21 PM
Ik heb veel succes met uit het water geschepte vlooien.
En als ze iets groter zijn 1 CM voer ik tubifex erbij.
Bij 4 CM begin ik ze stukjes wormen te geven. ;)

Hoe lang duurt het voordat ze 1 CM en 4 CM zijn?

kevin

Dat zou ik niet weten dat hou ik eigenlijk niet bij dat zie je vanzelf ;)

Coen Deurloo

Even voor de duidelijkheid, want je hebt nog geen antwoord gegeven; eten jou larven diepvries watervlooien?

Sergé Bogaerts

Er zullen wel degelijk larven zijn die je aan niet levend voer kunt gewennen. Maar vooral ind e eerste dagen na het uitkomen is dit vaak erg moeilijk. Later kunnen ze door geurherkenning ook wel dood voer aannemen net als volwassen dieren. de vraag is wel of je dan wel voldoende kwaliteit voedsel aanbiedt. Maar ik ben ook benieuwd. Kweek ze maar eens op.
Het zou sowieso leuk zijn als emnsen eens wat meer experimenteerden met voedsel. Liefst dan wel twee bakjes anast elkaar onder dezelfde temperatuur etc en allen voedsel als verschil.

fftzz

Citaat van: Coen Deurloo op december 13, 2007, 02:08:33 PM
Even voor de duidelijkheid, want je hebt nog geen antwoord gegeven; eten jou larven diepvries watervlooien?

O ik meende te lezen dat je vroeg hoe oud zijn de larven, (staat trouwens in de opening post)
citaat: Als het goed is reageren larven niet op dood voedsel? Hoe oud zijn je larven?
Ik reageerde op het tweede stuk uit de zin, het eerste stuk vind ik meer een uitdrukking van een ervaring die jij hebt.
Ik heb de larven niet echt zien eten, maar ze zwemmen vrolijk rond en de watervlooien verdwijnen na een dag of twee.
Ik heb nu twee keer een blokje gevoerd.

Qwertu

Het zou wel handig zijn; larven die dode watervlooien eten. Ik heb wat larven van de popei's, maar die zitten momenteel gewoon in de grote bak. Het watervlooien vangen lukt niet erg bij mij in deze tijd (en ja ik weet dat ze er ook in de winter zitten), dus doen we gewoon een rondje survival of the fittest ipv zelf opkweken ::)

A34

En wat is met de beestjes gebeurd? leven ze nog?