N. strauchii strauchii

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robkeulers

#15
Vandaag heb ik contact gehad met Kevin, hij zegt dat hij de dieren verkocht heeft aan een vriend, maar hij wil niet vertellen aan wie. Eeuwig zonde voor zo'n bijzondere soort!

Wat er ook mee gebeurd is, de dieren zijn nu dus buiten bereik van de bezoekers van caudata.nl/salamandervereniging.

Heb je dus zeldzame/bijzondere dieren, verkoop ze dan bij voorkeur binnen de vereniging/bezoekers van het forum, anders raken ze buiten bereik en da's alleen maar zonde.

Coen Deurloo

Het is tot nu toe niet duidelijk wat er met deze groep N. strauchii gebeurd is, maar het is wel behoorlijk zonde dat deze zeldzame dieren (op wat voor onzorgvuldige manier dan ook) uit het oog verdwijnen.

Robkeulers

#17
Een dergelijke reactie lijkt hefttig. Het blijkt echter in zoverre nodig te zijn, omdat het dus toch gebeurt dat een aandachtssoort (zoals gezegd op de landdag) als de N strauchii toch uit beeld verdwijnt. We hebben momenteel nog 1 houder van strauchii in de vereniging, niet echt een gegeven waar je vrolijk van wordt als je het mij vraagt.

Het is geen poging om mensen zwart te maken, het is puur een opmerking om te waarschuwen dat het niet nogmaals op een dergelijke manier mis gaat met gevoelige soorten.

Dat dieren (zoals hij zegt) bij een vriend buiten de vereniging terecht komen, en die vriend wil geen contact, is geen lid van de vereniging of het forum en wil niet meedoen aan een kweekpoging.... ja, daar baal ik toch wel van ja...


petro pees

En dat is het goede woord''balen'',met welk soort dan ook die op deze manier
uit het oog verdwijnt.
Als ik mezelf neem met maar 1 soort en waar ik het zo goed mogelijk mee wil doen,
waardoor ik erg weinig plaats heb voor andere soorten.
Is het een hard gelach als ik ernaast toch nog één soort wil, en de soorten uitvallen
waar mijn intresse(eventueel)naar uitgaat!
Petro
Tylototriton Shanjing

Hugo

#19
De vereniging heeft speciaal voor "zeldzame" soorten speciale projecten opgezet om deze dieren te kunnen behouden binnen de kring van kennis en enthousiasme welke we hebben binnen de vereniging en caudata.nl. Samen hebben we meer kennis en dus meer succes!

Samenwerken is essentieel om soorten te behouden, al was het alleen al om bloedlijnen samen te brengen of nakweek onder te brengen bij gedegen salamanderkwekers of -houders, zodat dit soort weinig-gehouden en -gekweekte soorten niet verdwijnen in de hobby!

De meerwaarde van dit forum en de vereniging wordt te kort gedaan wanneer dieren buiten onze eigen kring verdwijnen. Natuurlijk is een ieder vrij te doen wat hij wil en ik wil Kevin dan in deze ook niks kwalijk nemen, maar wel ons allen bewust maken ......

Bied je dieren aan onder de mensen met wie je binnen de vereniging of op caudata.nl je ervaringen deelt!
Mensen die in beeld blijven samen met de bewuste dieren......




DannyS

Het is inderdaad jammer dat deze dieren uit het oog zijn verloren. Ik hoop dat deze persoon zich bedenkt en alsnog contact opneemt met de vereniging.