Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



landsalamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuucM

Ik ben op zoek naar een landsalamander die niet zo groot word en het liefst niet giftig is.
als iemand zo'n beestje heeft en hem wil verkopen, dan graag een reactie achterlaten. ;D :D

alvast bedankt
Luuc

Michael Clerc

#1
Citaat van: LuucM op november 24, 2014, 07:16:26 AM
Ik ben op zoek naar een landsalamander die niet zo groot word en het liefst niet giftig is.
als iemand zo'n beestje heeft en hem wil verkopen, dan graag een reactie achterlaten. ;D :D

alvast bedankt
Luuc


Hallo  er zijn maar weinig Salamanders die giftig zijn en wat is klein voor jou ? ,  

maar je moet even zelf kijken na Ambystoma soorten die je leuk lijken. en kom dan terug op je vraag ;)

Ik zelf vind de Tijgersalamander-ambystoma tigrinum (movorium) erg leuk en makkelijk te houden kunnen wel zo 30Cm worden maar hoeft niet natuurlijk en elk beestje is anders net zoals Mensen je heb kleine en grote Mensen ;)

Maar deze soort is totaal niet schuw en word ook nog eens tam en is zeer Actief voor een koudbloedig dier ;D

PS..

ik heb de zelf 3  ;) 2 van 19cm en 1 van 27,5cm
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

LuucM

ja heb ik ook al naar gekeken inderdaad, vindt ik ook wel een leuke soort en niet te groot,
maar ik heb nog nergens een verkoper kunnen vinden... ??? :(  ken jij er misschien 1 of wil je er zelf wel 1 verkopen?? ???

mvg
Luuc

LuucM


Michael Clerc

Citaat van: LuucM op november 24, 2014, 07:52:50 PM
ja heb ik ook al naar gekeken inderdaad, vindt ik ook wel een leuke soort en niet te groot,
maar ik heb nog nergens een verkoper kunnen vinden... ??? :(  ken jij er misschien 1 of wil je er zelf wel 1 verkopen?? ???

mvg
Luuc

Zoologishe , en welle dierenspeciaalzaak heeft ze zitten 45 en 50 Euro  . zo 20a25cm
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Peter Vliem

Om even met de deur in huis te vallen, alle salamanders zijn giftig. Het is enkel een huidgif ter verdediging en het is dus niet zo dat als ze je bijten (wat ze eigenlijk al nooit doen) dat je je dan zorgen moet maken ;)

En landsalamanders die echt klein blijven zijn als eerste salamander een beetje saai, want deze zullen zich altijd verstoppen en ingraven. Dit zijn de Ambystoma-soorten waar Michael net naar verwees. Deze raad ik af, vanwege hun saaie gedrag. Ze zijn heel mooi, dat zeker, maar ook enkel als je ze ziet. En dat is zelden.

Als je tijgersalamanders niet te groot vind is dat zeker een goede optie. Een redelijk actieve soort die zich niet veel ingraaft. En jawel Michael, tijgersalamanders worden 30 cm, en kleiner eigenlijk niet. Het kan wel zijn dat het een aantal jaar duurt voordat ze de 30 overschreiden, maar ze worden het allemaal met de juiste verzorging.

2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Maxim M.

Citaat van: Peter Vliem op november 24, 2014, 10:19:06 PM

En landsalamanders die echt klein blijven zijn als eerste salamander een beetje saai, want deze zullen zich altijd verstoppen en ingraven. Dit zijn de Ambystoma-soorten waar Michael net naar verwees. Deze raad ik af, vanwege hun saaie gedrag.

Als je tijgersalamanders niet te groot vind is dat zeker een goede optie. Een redelijk actieve soort die zich niet veel ingraaft.


Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?  ;D

Mijn mavortiums graven zich in, maar de moment iemand in de kamer komt, zie je die kopjes uit de grond steken en komen ze schooien.
Als je je vinger dicht houd bijten ze erin. Ze doen halve salto's en andere zotte toeren als ze weten dat je er bent en gewoon zijn dat ze dan eten krijgen.
Zeer leuke interessante soort, waar je veel aan hebt en die je veel (zo goed als altijd) ziet.
Denk dat dit geld voor zowel mavortium als tigrinium en mss anderen, maar zo ver rijkt mijn ervaring jammer genoeg nog niet.

Het zijn wel niet de kleinste soorten. Maar zoals pieter zei, kleinere landsalamander zullen zich rapper verstoppen en zelden te zien zijn.
En voor welke reden moeten ze juist zo klein zijn?

Niels D

Tijgersalamanders worden overigens niet tam in de zin van aaibaar o.i.d. Ze worden hanteerbaar, wat wil zeggen dat ze geen stressreactie vertonen indien ze opgepakt worden. Of ze daadwerkelijk geen stress hebben is onbekend. Een tijgersalamander, net als elke salamander, dient enkel opgepakt te worden als het noodzakelijk is. Diverse stoffen die zich van nature op onze huis bevinden kunnen in potentie schadelijk zijn voor de salamander, ook al heb je jouw handen goed gewassen. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Michael Clerc

#8
Citaat van: Maxim M. op november 25, 2014, 02:41:54 AM
Citaat van: Peter Vliem op november 24, 2014, 10:19:06 PM

En landsalamanders die echt klein blijven zijn als eerste salamander een beetje saai, want deze zullen zich altijd verstoppen en ingraven. Dit zijn de Ambystoma-soorten waar Michael net naar verwees. Deze raad ik af, vanwege hun saaie gedrag.

Als je tijgersalamanders niet te groot vind is dat zeker een goede optie. Een redelijk actieve soort die zich niet veel ingraaft.


Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?  ;D

Mijn mavortiums graven zich in, maar de moment iemand in de kamer komt, zie je die kopjes uit de grond steken en komen ze schooien.
Als je je vinger dicht houd bijten ze erin. Ze doen halve salto's en andere zotte toeren als ze weten dat je er bent en gewoon zijn dat ze dan eten krijgen.
Zeer leuke interessante soort, waar je veel aan hebt en die je veel (zo goed als altijd) ziet.
Denk dat dit geld voor zowel mavortium als tigrinium en mss anderen, maar zo ver rijkt mijn ervaring jammer genoeg nog niet.

Het zijn wel niet de kleinste soorten. Maar zoals pieter zei, kleinere landsalamander zullen zich rapper verstoppen en zelden te zien zijn.
En voor welke reden moeten ze juist zo klein zijn?

ja doet die ook want heb het ook maar enkel over de tijgers  en die van mij zijn zoals jou tijgers doen alles voor eten eentje graaf de maar op de dag zit die op in de grot samen met zen maatje  , maar zodra ik kom zijn ze in het zicht en eentje hangt nog als een pitbull aan men vinger :P

en dat ze groot worden vindt ik een plus punt  zie je ze ook eerder en ze vallen goed op door hun meestal gele kleur  :)

En Niels tam valt ook onder niet schuw  en dat zijn Tijgers ook echt niet , hanteren waarom  zou je ik pak ze soms op als controle , en was men handen altijd en zonder zeep voor het vast pakken is het beste voor hun huidje , en stress is wel te zien  als het beestje vlucht  of schrikt zoals mijn grote vrouwtje wel heeft  die heb ik ook als groot dier gekocht uit een winkel waar ze ruim een jaar zat .  schooit ook niet zoals mijn 2 kleine tijgers wel doen , ze is gewoon niet verpest , maar handvoeren gaat wel  steeds beter en schrikt ook nauwelijks meer van mij en men hand zoals de eerste paar weken :D

Wat niet tam is als het dier vlucht bang en bijt uit verdediging dat is wel puur angst en stress,


SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Roy van Grunsven

Tam is heel iets anders dan niet bang. Salamanders zijn nooit tam.
Tijgersalamanders kunnen afleren bang te zijn voor je en kunnen je gaan associeren met eten.

PS:Interpunctie is best handig

Michael Clerc

#10
Citaat van: Roy van Grunsven op november 26, 2014, 08:45:55 AM
Tam is heel iets anders dan niet bang. Salamanders zijn nooit tam.
Tijgersalamanders kunnen afleren bang te zijn voor je en kunnen je gaan associeren met eten.

PS:Interpunctie is best handig

Als je het zo gaat stellen is geen een Dier tam , en een niet bang Dier is ook vaak Tam ,  Mijn dieren zijn zowel niet bang voor zowel mij als voor een vreemde , maar ze associĆ«ren de handen enkel voor eten niet je vorm of gezicht  ,  

en Hanteren kan ook iedereen wat ik zeer zelden doe hooguit 2x per maand ,



Ps doe minder bijdehand ;)
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Roy van Grunsven

Honden, ratten en dergelijke dieren kunnen echt tam zijn, salamanders niet.

Niels D

Om deze discussie te voorkomen sprak ik van "tam in de zin van aaibaar o.i.d.".  ;) Tam kent te veel definities.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

LuucM

Bedankt allemaal, jullie hebben me al een stuk verder geholpen!!! ;D :D