INHEEMSE WILDVANG AANGEBODEN OP MARKTPLAATS!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

80Reptiles

Hallo mede salamanderliefhebbers. Sorry voor het caps lock bericht maar ik zag dat er op marktplaats iemand flink wat inheemse alpenwatersalamanders en watersalamanders aanbood en ik vind het verschrikkelijk als iemand zoiets met deze beestjes doet. Volgens hem is dit nakweek van zijn opa maar dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk en het lijkt gewoon op wildvang. Wat denken jullie: http://link.marktplaats.nl/862409571
Kijk ook de andere advertenties.

StevenZ

Heb het al eerder hier op het forum geplaatst in het topic over "belachelijke marktplaatsadvertenties". Niet alleen Alpenwatersalamanders en gewone watersalamanders zijn op z'n foto's te zien maar ook kamsalamanders en vinpootsalamanders. Heb het al een keer eerder gerappoteerd aan MP.

StevenZ

Kom dit net tegen in een andere advertentie van hem, een inheemse kamsalamander? in een tropisch aquarium. Toch niet helemaal hoe het hoort, op z'n zachtst gezegd.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquariumvissen/m870461678-clarias-meervallen-te-koop.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP

Peter Vliem

Wij beroepen ons nu op Niels, hij woont daar in de buurt ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

80Reptiles

Nu heeft hij de naam veranderd naar blaauwe marmersalamander. Schande ik word hier erg boos om. Hij vangt veel inheemse salamanders en verkoopt ze op marktplaats. Moeten we dit niet rapporteren aan de politie want dit is hardstikke illegaal.

Roy van Grunsven

Heb al een melding gedaan bij de nVWA. Zij gaan daar over en schakelen de politie in als dat nodig is.

Melden van dit soort dingen kan hier:https://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenklachten_vragen_formulier_v9

Als iemand zijn vijver schoon maakt en de salamanders daarin wil redden en naief op marktplaats zet is dat niet legaal maar dit is wel een andere schaal natuurlijk.

80Reptiles

Mooizo maar volgens mij is dit niet het geval. Hij heeft 4 verschillende soorten die je amper tegenkomt te koop staan op marktplaats. En hij zei eerst dat ze van zijn opa's kweek waren maar zodra ik er iets over zei veranderde hij snel dr naam van de salamander en de prijs. Dit vind ik nogal raar. Ik heb gezegd als er iets mee was en het echt zo was moest hij het hier op dit forum aangeven. Maar dit deed hij niet en liet ze gewoon op marktplaats staan.

Roy van Grunsven

Daarom schreef ik ook dit is een andere schaal. Dus ook een stuk kwalijker dan wat er meestal op marktplaats staat.