wormen gevangen houden

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kelly

Heeeeelllllllpppppp.

Vanochtend werd ik wakker en heel de woonkamer lag onder de wormen.
de bak is al bedekt met heel fijn horgaas maar toch kruipen ze er uit.
nu las ik hier ook iets van lampje aandoen... kan dit ook snachts als de wormen gewoon bij de marmers zitten???
stoor ik met het lampje de salamanders niet?
zoals jullie zich kunnen in beelden heb ik hier niet iedere ochtend zin in >:(
alvast bedankt
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

Niels D

Als je de randen van een bak afplakt met twee lagen duct tape hou je zowel je wormen als je salamanders in je bak en heb je geen deksel meer nodig. Met afplakken bedoel ik dat je de randen van de opening van je aquarium of bak kleiner maakt door langs alle wanden twee banen duct tape te plakken. Je kan ook transparante tape met dezelfde baanbreedte pakken. Smaller kan ook, maar dan kan ik niet garanderen dat het nog ontsnappingsvrij is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Oh ja... geen lamp 's nachts boven je marmerbak laten branden. Dat verstoord hoogstwaarschijnlijk hun dag- en nacht ritme.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kelly

Citaat van: Niels D op september 26, 2014, 12:15:17 PM
Oh ja... geen lamp 's nachts boven je marmerbak laten branden. Dat verstoord hoogstwaarschijnlijk hun dag- en nacht ritme.

hier had ik al bang voor. straks de tape randen dan maar proberen.
ik zag ze letterlijk door de gaas kruipen. straks even foto maken vh gaas is echt heel fijn.
bedankt voor snelle reactie.
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

Maxim M.

Heb ook verschillende manieren geprobeert en altijd ontsnappen ze.
Tot ik de randen af plakte met plakband, sindsdien geen enkele meer ontsnapt.

kelly

hout vasthouden en niet te hard roepen...
maar hier ook geen sweet escape niet meer sinds de taperanden
triturus carnifex         3.3.0
triturus marmoratus   2.0.9 (Soria)

lau44

Doe het wel op de goede manier dat niet je sallies vastgeplakt tegen de tape aanhangen  :D