Nieuwe lijst Tropenparadies: o.a. P. guanxiensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

deze soort staat op de lijst binnengekomen dieren van het tropenparadies. Dan zullen ze ook wel in houten verschijnen. Ik denk echter dat het gewoon chinensis is. Op de lijst stond nog meer:

Ambystoma gracile
Ambystoma mexicanum
Ambystoma tigrinum
Cynops orientalis
Cynops pyrhogaster
Desmogonathus fuscus
Ensatina escholtzi
Plethodon cinereus
Paramesotriton chinensis
Paramesotriton guanxiensis
Pachytriton labiatus
Triturus m.pygmeus
Typhlonectens natans

maar jullie weten kijk uit voor je iets aanschaft!!
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Henk Wallays

Typhlonectes natans ?? Da's weer een hele tijd geleden !

Coen Deurloo

Deze worden ook gehouden door mijn engelse vriend, klik voor een leuk filmpje: http://homepage.ntlworld.com/alan.cann/Tnatans.html

Erg interessante dieren, heeft iemand in NL-Belgie deze wel eens gehouden?

Henk Wallays

Coen, ik houd deze dieren al ruim meer dan 10 jaar en kweek er ook regelmatig mee... als ik ze hier tegenkom zou ik niet aarzelen ...
KIjk hier mee eens naar de stamboek gegevens van die soort, Hynobius & zelfs Ambystoma macrodactylum.

http://groups.google.com/group/Urodela/web/studbook-page-and-library

Op de andere pages heb ik al wat van mijn artikeltjes neergezet . Ik hoop er nog bij te zetten in de komende dagen/weken (oa. mijn trips in the US verhalen met beeldmateriaal).

Coen Deurloo

Erg interessant Henk, dit is de 'database' waar je het op de landdag over had? de Captivity Status List, is dit een wereldwijde lijst? Ik ben benieuwd hoe die site zich verder uitbreid, het ziet er veelbelovend uit. Ik ga nu even het artikel over het belang van temperatuur lezen.

kevin

Ik ga ook uit dat het P. chinensis is door de voorpoten van de ene foto.
En ze veel dieren binnengekregen hebben die bij rep ook binnengekomen zijn.

Misschien als iemand nog mail van het HCH heeft gehad over binnenkomst van Paramesotriton kan je dit denk ik wel zeker vast gaan stellen.

Wouter

Het lijkt me ook erg sterk dat dit echte guanxiensis zijn, maar je weet nooit... Het verschil met chinensis is in ieder geval erg duidelijk.

Harry

Volgens Guido Jansen (paramesotritonkenner) die ook op de beurs was is het zeker chinensis
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Henk Wallays

Wat de site aangaat . Dat betreft inderdaad de database zoals ik die heb getoond op de landdag, alleen wat ik toen toonde had enkel betrekking op de mensen van de doelgroep. In de database steekt veel meer dan enkel dat, ik hou er mijn stamboeken mee bij, de links naar mijn fotosite, de inventaris van mijn artikelen collectie en ben ook bezig aan het kijken of ik er geen soort "knowledge base" zou kunnen van maken . Idee is om de losse informatie in een database te loggen en die aan een soort kapstok/ruggegraat te hangen waardoor je dan die losse info structuur heeft n het ook overzichtelijk houdt. Ik heb een structuur uitgewerkt (een beetje een soort mindmapping) , maar het ingeven van de info kost tijd. Ik zou graag overwegen om dit via een website ook door anderen (gecontroleerd) te laten ingeven. Ik vind dat als je nu over diverse databases /website heenloopt loopt je na een tijdje veelal dezelfde info en vragen tegenkomt (of ik wordt oud ?) . Zou het niet leuk(er) zijn moesten we dit ergens kunnen capteren en naarmate we meer weten dit ook aanvullen ? Enfin da's tenminste het idee...  Heb  voor een paar soorten al een en ander opgesteld, zal eens kijken of ik dat hier eens kan 'publiceren'.

Coen Deurloo

Henk, zou het misschien een idee zijn om alle info op 1 of andere manier onder Caudata.nl te brengen? Op deze manier is het voor iedereen met administrator rechten goed te beheren, en hebben we 1 centraal informatiepunt.