nieuwe salamanders binnen gekomen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis

Ik was vandaag in reptilia om krekels tekopen op dat moment werden 2 soorten salamanders binnen gebracht.Ze zaten in een ruime doos met mos keurig verpakt was vroeger wel anders en ze zien er gezond uit geen uitstekende beenderen en ze werden gevoerd met wormen en aten gelijk.
Het gaat om pachytriton labiatus en paramestriton caudousctatus weet of het goed geschreven staat
Het betrof om kleine hoeveelheden +_20 per soort


kevin

Ben benieuwd wat de prijzen zullen bedragen heb interresse in de P. caudopunctatus zoiezo.

Jef Janssens

daar zou ik ook wel in geintresseerd zijn in die caudopunctatus. ::)

dennis

ze waren net binnengekomen en de medewerker wist het ook nog niet wat e prijs was ik weet wel van af volgende week worden ze aangeboden aan anderewinkels dat zei de medewerker die achter de kassa staat.

dennis

wat me opviel dat sommige een wit blauwe gloed hebben in de staart verleden keer kregen een soort ook een verkeerde benaming meschien dat iemand daar iets aan op kan maken

kevin

Uhm dat klinkt al als andere soort hadden ze ook gele vlekken in de staart.

Jef Janssens

dan lijkt het me eerder paramesotriton chinensis.P. caudopunctatus heeft echt  stippen het uiteinde van de staart.

kevin

ja vandaar maar ik ga morgen of overmorgen voor zekerheid kijken mis is het nog wel een hele andere.

fftzz

Hoi,
Mooie dieren weer :), ik heb even op hun site gekeken en:
Pachytriton labiatus kost €19.50
voor de paramesotriton caudopunctatus staat geen prijs maar de Paramesotriton chinensis is € 12.95 en de Paramesotriton hongkongensis is € 19.50, dus rond om deze prijzen denk ik.
Als ik zo kijk vind ik het wel vreemd het prijs verschil tussen de Paramesotriton chinensis en de Paramesotriton hongkongensis.

kevin

Ik ben vandaag in de winkel geweest. Als je op de site keek stond dat er nog geen voorradig bij stond.

Prijzen voor beide dieren zullen 12,95 gaan worden.

Het is zoiezo P. chinensis vanwege de gele vlek op de voorpoten.
Het zijn allemaal schitterend uitziende dieren. Dus komt bij goede verzorging helemaal goed.

Heb zelf 4 dieren meegenomen foto`s zullen nog volgen.
Nogmaals van vorige zending denk ik dat het hongkongensis waren of kan je er eventueel een foto van de buiktekening maken. Dan weet ik dit zeker ;)

Joey Immers

Ik ben vandaag ook bij Reptilia geweest.
En heb ook allebei de soorten gezien, en vond ze er ook heel erg goed eruit zien.
Vond dat ze er goed eruit zagen. En dat ze de dieren goed gehuisvest hadden.
En vond ook goed dat ze de Pachytriton labiatus in 2 bakken onderverdeeld hadden.
Joey immers.

hypselotriton orientalis