Euproctus platycephalus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

David en Sofie

Eerder dit jaar, had ik verscheidene paringen mogen waarnemen van mijn Euproctussen. Uiteindelijk is een paar weken geleden toch 1 van de vrouwtjes beginnen leggen in javamos. Ik kan de eitjes qua type een beetje vergelijken met die van de Paramesotritons. Het zijn trouwens ook salamanders uit stromend water. Er waren redelijk veel eieren dat beschimmelden, maar ondertussen toch al 4 larven  :)
Ik denk dat ik misschien best ook het voeren van watervlooien vermijd en dezelfde methodes hanteer om Paramesotriton en Laotriton larven op te kweken?

Kenny

Ik zou ze inderdaad opkweken zoals je P.caudopunctatus. Bruissteen erin, gammarus, waterpissebed en wat enchytreeën en gaan met die zooi! :).

Ben benieuwd, zijn een van de knapste larven m.i.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Als je misschien Henry zijn methode bedoelt, dan zal dat ook ongetwijfeld werken. Ik denk dat die voor de meeste beekbewoners werkt.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jef Janssens

Ik kweekte ze gewoon op als trituruslarven en dit zonder enig probleem.
Je kan ze gewoon met watervlooien, tubifex enz... voeren, het zijn echt hele makkelijke larven om op te kweken.
Wel raad ik aan om een "buffer" in het water te hebben, dit onder de vorm van fijn grind en veel planten.
Gr,

Jef