T. cristatus of T. dobrogicus?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

David Brouwer

Kan iemand van jullie salamanderexperts mij aan de hand van de foto´s vertellen of het hier om T. cristatus of T. dobrogicus gaat? Alvast bedankt!



Sergé Bogaerts

waar is dit dier gefotografeerd? dat zou kunnen helpen.

Sergé Bogaerts

maar gezien de gele streep op de staart en het patroon op de buik zou het wel dobrogicus kunnen zijn. Het is echter een jong dier en dan is het lastig om 100% zekerheid te geven aan de hand van deze foto's.

David Brouwer

Bedankt voor je reactie! Het dier is gefotografeerd in het westen van Roemenië bij de plaats Arad. T. dobrogicus heb ik hier al met zekerheid waargenomen maar dat exemplaar was veel roodachtiger gekleurd.

Niels D

Ik zie juvenielen van beide soorten met enige regelmaat. Ik vind het zelf erg op dobrogicus lijken, maar in dit stadium is het lastig.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

David Brouwer


Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

David Brouwer


naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

ANDRÉ-ARTHUR

Citaat van: David Brouwer op april 16, 2014, 10:12:41 AM
Kan iemand van jullie salamanderexperts mij aan de hand van de foto´s vertellen of het hier om T. cristatus of T. dobrogicus gaat? Alvast bedankt!

En deze salamander heb je in Nederland gevangen ?
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

StijnH

Citaat van: David Brouwer op april 16, 2014, 07:20:37 PM
Bedankt voor je reactie! Het dier is gefotografeerd in het westen van Roemenië bij de plaats Arad. T. dobrogicus heb ik hier al met zekerheid waargenomen maar dat exemplaar was veel roodachtiger gekleurd.

@André-Arthur: Ik gok dat de laatste foto van de aquatiele dieren ook op de hier bovengenoemde plaats is gevonden......? 
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

David Brouwer

Allemaal in het westen van Roemenië bij de plaats Arad inderdaad! Bedankt voor de reacties! Hier kan ik wat mee!