H orientalis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond burger

Hallo,

Mijn H. orientalis blijft buiten het water (zit nu 2 uur in zijn nieuwe verblijf).
Wat kan hier de reden van zijn?

Groetjes Raymond

lau44

Slechte water kwaliteit bijvoorbeeld. Of andere beesten ? Of hij moet gewoon wennen.

raymond burger

Hoi,

Het water is er voor het plaatsen ververst, verder zit er alleen een appelslak in, het zal dan wel wennen zijn  :)

MartinS

Wat is de temperatuur van het water?  Orientalis moet je koud houden!! Je appelslak juist iets warmer vandaar mijn vraag.
Als de temperatuur in orde is en er voldoende planten en andere schuilmogelijkheden aanwezig zijn zou ik even geduld hebben.
Je vraagt het na 2 uur, geef het diertje de tijd om aan zijn onderkomen te wennen ;)

Als je wat meer over het dier en je bak verteld kunnen we gerichter antwoorden!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

raymond burger

Temp: 18/19 graden
Bodem is zand met een beetje grind erdoor
Planten: valisneria, mosselplantje & 3 soorten waarvan ik de naam niet weet, morgen komt er nog waterpest bij.
2 schuilplaatsen door hout en stenen en een achterwand/zijwanden van leisteen.

Groetjes,

Niels D

Ik zou me pas zorgen maken als het dier na een week nog steeds niet het water is ingegaan. Na een verhuizing willen ze wel vaker het water mijden en kunnen ze kritischer zijn ivm waterkwaliteit dan normaal. Wat ook wel een reden kan zijn betreft een te sterke stroming, maar dat is een optie die je moet overwegen als je dier na een week nog steeds niet in het water zat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

raymond burger

Niels D,

Oke, dan wacht ik t nog even af.
Qua stroming hoef ik me niet zo zorgen te maken, er zit alleen een luchtpomp op aangesloten.

raymond burger


Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl