Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Wetgeving salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lau44

Op wetgeving afdeling hier op de site staat dat inheemse soorten nooit mogen worden gehouden, maar er wordt wel gewoon Ichthyosaura alpestris, Triturus cristatus enz. verkocht, kan iemand dit aub uitleggen ?

joost.v.wijk

In Belgiƫ mogen ze wel gehouden worden, mits je kan aantonen dat je op legale wijze nakweek hebt verkregen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

lau44

Ok, ik heb een reptielen lijst gekregen van een dierenwinkel en ik zag daar dus ook salamanders bij staan,  o.a. italian alpine newt. Hun overtreden dus gewoon de wet. Tenzij ze deze niet aan mij zouden willen leveren, het is natuurlijk een algemene lijst. Ik zou het kunnen uitproberen.

joost.v.wijk

Dan ben je zelf net zo goed strafbaar. Als het een dierenzaak is uit buitenland, is het goed mogelijk dat die niet bekend is met de NL wetgeving, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

lau44

Het is in Nederland. Nee je hebt me denk ik niet goed begrepen, ik bedoel om te testen  :P

Roy van Grunsven

Een dierenwinkel in Nederland mag ze niet hebben en dus ook niet verkopen.

Je kunt het ook gewoon melden bij de nVWA. Als ze dit echt doen is dat een overtreding van de Flora en Fauna wet. Ik zou me er zelf niet in mengen.

lau44

Ok, het mag dus sowieso niet! Bedankt Roy.