watervlooien overzetten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkie

zit momenteel met een probleem en weet zelf ff niet op telossen,heb nu een 6 larven apart in een klein bakje.nu heb ik een watervlooien kweek in een aquarium waarvan het water dus niet helder is.nu heb ik begrepen dat je de larven de eerste 2 weken,de vlooien eerst moet scheiden door een theezeef en de kleintjes voeren.watis hiervoor een goeie manier.zit met de volgende problemen als ik ze filter door de theezeef in een beker,heb ik dus smerig water met de kleine vlooien,heb dit er vandaag bij de larven ingedaan dit lijkt mij op de lange termijn geen goeie oplossing.ten tweede de kleine vlooien zie je amper tot niet ,al helemaal niet in de bak waar de larven zitten dus weet nooit of er genoeg in zit.gooi er dus inprincipe smerig waterin met de hoop dat er kleine vlooitjes inzitten.mischien doe ik het ook wel helemaal vekeerd.dus alle tips zijn welkom hoop op reacties want andes gaan de larven dood ben ik bang voor.

Jari B

Ik doe eigenlijk nooit de grote watervlooien van de kleine watervlooien scheiden als ik ze aan kleine larven voer. Want de grote watervlooien kunnen zwanger zijn en daardoor komen die kleine watervlooien vrijwel vanzelf in je bakje. Dat vieze water zou ik met niet zo'n zorgen over maken, zolang je een paar uur later het water gedeeltelijk ververst.

henkie

oke,heb er ook wat groote bij gedaan,wanneer zetten jullie zeover na een grotere bak,heb al 1 staan,en wat is het juiste waterpeil van de grotere bak?