C. Pyrrhogaster te dik / opgezwollen ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lau44

1 van m'n sallies vind ik dik, is hij overvoed of is het 'bloat' of iets anders ? http://www.caudata.org/cc/articles/bloatEDK.shtml

Zag net wel ineens allemaal bruine beestjes op glazen wand aquarium zitten ter grootte van watervlo of kleiner die ik eerder niet zag, weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

Ik hoor het graag  ::)

StevenZ

Dit lijkt me gewoon een vrouw die zwanger is, maar houdt het in de gaten. Als ze bloat heef zullen ook de poten veel opzwellen. In dit artikel kun je het verschil zien tussen zwangere dieren en dieren met bloat: http://www.caudata.org/cc/articles/bloatEDK.shtml

Mooi dier overigens!

lau44

Ik zit ff te kijken en zie nu op een foto van bv 18-11-13 dat ze ook al beetje dikkig was...hoelang zijn deze beestjes zwanger ? Anders is hij toch overvoed denk, hij heefet gister nog gegeten, geef ze 2 x p/week te eten maar mis toch te veel dan. Ff aankijken

StevenZ

2 keer per week voeren is zeker niet teveel, je kan zelfs wel wat vaker voeren. Ik denk dat het dier gewoon zwanger is, ze kunnen dan wel een aantal maanden zo dik zijn. Het dier kan nog dikker worden als het zwanger is, bijgevoegde foto is van m'n zwangere Hypselotriton orientalis. Je ziet dat vooral de achterkant van de romp dikker is.

lau44

Ok, ze zit met maar 1 andere vermoedelijke man, dus dat zou wel te gek zijn als ze dan zwanger is  ;D ;D ;D Het zou wel zeer leuk zijn, en dat ze gezond is , ik hoop het , bedankt Steven. De link die je doorstuurde stond al in m'n eerst bericht trouwens  ;) :) Ik dacht trouwens dat elke derde dag voeren wel kon, vandaar 2 x per week.

Niels D

Ze zit vol met eitjes hoogstwaarschijnlijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze deze ook gaat leggen helaas. Mochten ze bevrucht zijn, dan vind je ze waarschijnlijk terug tussen de planten. Mocht dit niet zo zijn, dan worden ze terug in het lichaam opgenomen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

lau44

Oke ! Wist ik niet eens, weer wat geleerd op het forum  8) Wel apart dat ik helemaal geen baltsgedrag heb gezien, of ik heb het gemist, het zit nogal vol met planten.

joost.v.wijk

Zwanger zullen ze niet wezen ;D ze zijn wel goed gevuld in ieder geval, maar zeker niet te vet, en ook geen bloat.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

lau44

Okey, Ik heb hem wel Tetra ReptoMin voor schildpadden gegeven...op ebay stond 'Highly nutritious diet for aquatic turtles, newts, and frogs. Scientifically formulated floating sticks are fortified with calcium and vitamin C', maar op het doosje staat het niet vermeld dat het ook voor newts is zag ik nu in de winkel (degene die ik heb is alleen in taal Turks,Grieks etc.). Ik kan ze beter ReptoFrog Granules geven. Kan ik de ReptoMin blijven geven ? En Joost, hoe weet je dat ze niet zwanger is? Ik heb zelf er niets van gemerkt iig.

MartinS

Diertje ziet er prachtig uit, niks te vet. Je moet mijn dieren eens zien als ze net een hand vol wormen hebben gehad. Het is een vrij vraatzuchtige soort.... dat wel  :D Soms even twee weken niet voeren houdt ze goed in conditie. Een zwangere vrouw krijgt echt een rond achterlijf, dit dier is in zijn geheel wat voller  :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

lau44

hier op de 4e foto zijn ze dus zogezegd zeer mager ?

MartinS

Mager is een groot woord, maar ze mogen zeker wat voller  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

lau44

Thanks Martin, weer een zorg minder  8) 8)

lau44

#13
Ik heb gister het mannetje zien wapperen met z'n staart!  ;D ;D ;D Ik wilde vandaag water verversen, kan dat ?

Niels D

Als hij aan het baltsen is zou ik nog even wachten. Als je veel vrije tijd hebt kun je kijken hoe de vrouwen erop reageren en proberen te filmen. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl