blauw alg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paula

Ik heb sinds kort blauw alg in mij bak. Nu wil ik dit natuurlijk graag behandelen. Maar salamanders hebben en erg gevoelige huid, hebben mensen aanraders over met wel product ik het beste de blauw alg kan behandelen? En is het bij de "standard" aquarium/reptielen zaak te verkrijgen?

Alvast bedankt voor de hulp

joost.v.wijk

Blauwalg is redelijk makkelijk te bestrijden door zeer regelmatig vuil en de blauwalgvellen af te hevelen. En geen licht  boven de bak te hebben. Probeer zoveel mogelijk de bak te verduisteren.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

paula

Ik heb zo goed als alle alg vellen kunnen weg halen, het daglicht verkort. Nu extra opletten en hopen dat het werk loont. Bedankt voor de tip joost.

Peter Vliem

Het daglich enkel verkorten is vaak niet genoeg, ik zou het aquarium afplakken voor 3 dagen, dan is het echt weg, en het komt dan meestal niet meer terug ;)
Wel een luchtpompje erin doen ;)
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

joost.v.wijk

Inderdaad, het is vaak hardnekkig en kan weer terug komen. Regelmatig vuil afhevelen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jasper

Ik heb het ook een paar keer gehad. Al het blauwalg wat je ziet weghalen, minder voeren en zoveel mogelijk vuil verwijderen. Daarmee is het bij mij weggegaan. Ik heb zelf het idee dat hoe warmer het wordt, hoe hardnekkiger het is, misschien is het mogelijk de temperatuur iets omlaag te halen?
Hypselotriton Oriƫntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

paula

De bak is 3,5 dag afgeplakt geweest en alle blauw alg is weg! Onzettend bedankt voor de hulp. Ik heb gelukkig geen chemische middeltjes hoeven te gebruiken. 10x beter voor m'n sallies :-)